Samsung Wave 3 trafia do Polski. Ma szansę na sukces?
Długo przyszło czekać użytkownikom bada OS na nowego Wave'a. Dzisiaj Samsung wprowadził oficjalnie na polski rynek model Wave 3, oparty na platformie bada 2.0. Jego cena jest kusząca.
29.11.2011 | aktual.: 29.11.2011 17:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
[Długo przyszło czekać użytkownikom bada OS na nowego Wave'a](http://Samsung Wave 3 i aktualizacja do bada OS 2.0 w październiku). Dzisiaj Samsung wprowadził oficjalnie na polski rynek model Wave 3, oparty na platformie bada 2.0. Jego cena jest kusząca.
Sugerowana cena detaliczna Samsunga Wave 3 wynosi 1299 zł. Czy to dużo? Biorąc pod uwagę jakość wykonania i specyfikację techniczną, na pewno nie. Wave 3 opiera się na jednordzeniowym układzie Qualcomm Snapdragon QSD8255 o taktowaniu 1,4 GHz, wyposażono go w 4-calowy ekran Super AMOLED o rozdzielczości 480 x 800. Nowy model z bada OS to również moduł HSPA+, WiFi b/g/n z WiFi Direct, DLNA, Bluetooth 3.0 i aparat 5 Mpix. Co ciekawe, Wave 3 oficjalnie będzie obsługiwał system nawigacji satelitarnej GLONASS (a także standardowo GPS).
Smartfon działa pod kontrolą bada OS 2.0 z interfejsem TouchWiz, który został wzbogacony o nowy ekran główny, możliwość umieszczania na ekranie skrótów do aplikacji przez ich przeciągnięcie z menu, nowy Social Hub, dostęp do sklepu z muzyką Music Hub (we współpracy z 7digital) i multikomunikator ChatOn, który dostępny jest również dla urządzeń opartych na Androidzie (wkrótce zapewne również na WP7). Wave 3 to prawdopodobnie jedyny z obecnych Wave'ów, który dostanie bada OS 3.0.
Czy Samsung Wave 3 ma szanse na sukces pokroju pierwszego Wave'a S8500? Szczerze mówiąc, mimo dużej sympatii dla bada OS i Wave'ów nie liczę na to, że stanie się on hitem sprzedażowym. Pierwszy Wave był urządzeniem high-endowym, przełomowym (Super AMOLED, WiFi w standardzie n, Bluetooth 3.0), a jego specyfikacja robiła ogromne wrażenie. To pomogło w promocji pierwszego modelu z bada OS i samego systemu. Teraz, po roku od prezentacji Wave'a 2, kolejny model z autorskim systemem Samsunga nie jest zbyt rewolucyjny. To po prostu dobry telefon ze średniej półki o świetnym wykonaniu, ale jego problemem jest wciąż niewielka baza aplikacji oferowana przez bada OS.
Jeśli porównać go choćby z pierwszym Galaxy S czy Galaxy S Plus, to właśnie braki w aplikacjach przemawiają za wyborem smartfonów Samsunga z Androidem, a nie badą. SGS i SGS+ można kupić już za nieco ponad 1000 zł i Wave 3 powinien być ich rynkową konkurencją. Obecnie kosztuje on 1300 zł, ale w ciągu dwóch miesięcy ceny tych telefonów powinny się zrównać. Nie twierdzę, że Wave 3 nie będzie cieszył się zainteresowaniem, ale nie sprzeda się tak dobrze jak S8500 czy Galaxy S I9000.
Wszystko zależy od ofert operatorów oraz akcji marketingowych, w których wykorzystany zostanie wizerunek Edyty Herbuś. Cała kampania ma się skupiać na reklamie w pismach kobiecych i czasopismach lifestyle'owych, co świadczy, że Wave 3 kierowany będzie głównie do kobiet. Płeć piękna nie ma takich wymagań dotyczących telefonów jak mężczyźni, a nad bazę aplikacji przedkłada zazwyczaj ładną i trwałą obudowę. O tym, czy rzeczywiście kobiety będą zainteresowane tym modelem, przekonamy się zapewne za kilkanaście tygodni, gdy pojawią się pierwsze sprzedażowe dane.
Specyfikacja techniczna Samsung Wave 3:
Oto jak Samsung zapowiada nowy model:
Samsung Wave 3 – kolejna odsłona popularnego smartfonu z najnowszą wersją systemu operacyjnego bada – wkracza na polski rynek. Wprowadzeniu urządzenia towarzyszy kampania reklamowa z wykorzystaniem wizerunku Edyty Herbuś.
Stylowy, elegancki, sprawdzający się w każdej sytuacji – te określenia najlepiej oddają charakter najnowszego smartfonu z rodziny Wave. Jego obudowa, o grubości zaledwie 9,9 mm, została wykonana ze szczotkowanego aluminium, nadając mu zwarty i wyróżniający się wygląd, idealny dla użytkowników świadomych swojego stylu.
Nowy telefon z serii Wave został wyposażony w szybki procesor taktowany zegarem 1,4 GHz i oferuje transmisję danych HSPA+ (odbieranie 14,4 Mb/s, wysyłanie 5,76MB/s), co pozwala zapewnić płynne działanie aplikacji i szybkie pobieranie treści. Obsługa wideo HD oraz wsparcie DivX w połączeniu z dużym, 4-calowym ekranem Super AMOLED pozwalają cieszyć się wysokiej jakości odtwarzaniem filmów.
Samsung Wave 3 pracuje pod kontrolą najnowszej wersji autorskiej platformy firmy Samsung – bada 2.0 – wzbogaconej o intuicyjny w obsłudze interfejs TouchWiz. Oferuje ona szeroki wachlarz nowych możliwości, takich jak wielozadaniowość, łączność WiFi Direct czy funkcje głosowe. Dostęp do tysięcy przydatnych aplikacji, darmowych i płatnych (kartą kredytowa lub premium SMS), zapewnia sklep Samsung Apps; z kolei sprawne zarządzanie i zakup muzyki umożliwia Music Hub.
Nowy smartfon to również różnorodna swoboda komunikacji. Narzędzie komunikacyjne Social Hub łatwo uporządkuje twoje kontakty, wiadomościami, wpisy np. na Facebooku i kalendarze z różnych źródeł – SMSów, e-maili czy też serwisów społecznościowych.
Wraz z bada 2.0 debiutuje nowy rewolucyjny komunikator internetowy firmy Samsung – ChatON – w pełni darmowy, umożliwia łatwe nawiązanie kontaktu z przyjaciółmi i rodziną za pomocą tekstu, zdjęć czy też plików wideo w czasie rzeczywistym. Dzięki ChatON komunikacja może odbywać się także na wspólnym czacie i umożliwia łatwe dzielenie się treściami oraz prowadzenie rozmów między wieloma platformami rynku mobilnego i komputerem osobistym. Identyfikacja użytkownika oparta jest na podstawie jego numeru telefonu.
Elegancja i ekspresja – kampania promocyjna Wave 3 w Polsce
Wprowadzeniu nowego smartfonu w Polsce towarzyszy szeroko zakrojona kampania promocyjna, której twarzą jest Edyta Herbuś. Reklamy z jej udziałem pojawią się głównie w prasie kobiecej i lifestyle oraz w internecie. Za ich przygotowanie odpowiada agencja Pompidou. W grudniu pojawią się również dwa rotujące spoty telewizyjne oraz jeden kinowy. Zostały zaadaptowane przez agencję Cheil.
Promocja nowego smartfonu będzie również wsparta obecnością w butikach świątecznych i konkursami w prasie kobiecej, a także testami dla czytelniczek wybranych kobiecych serwisów internetowych. Planowane są również wspólne promocje z partnerami.
Źródło: informacja prasowa Samsung