SE po pierwszym kwartale 2009 roku
W czasie kryzysu gospodarczego nie jest łatwo utrzymać swoją wysoką pozycję na rynku. Dobrym tego przykładem jest firma Sony Ericsson, która cały czas odnotowuje straty...
W czasie kryzysu gospodarczego nie jest łatwo utrzymać swoją wysoką pozycję na rynku. Dobrym tego przykładem jest firma Sony Ericsson, która cały czas odnotowuje straty...
W pierwszym kwartale 2009 roku strata ta wyniosła 293 mln netto. Sprzedali tylko 14,5 mln sztuk telefonów, tj. o ponad 40% mniej niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku.
Dodatkowo, średnia cena modelu trzyma się na tym samym poziomie - 120 euro. Jest to o 1 euro mniej niż w ostatnim kwartale ubiegłego roku.
Jak każda firma, również Sony Ericsson stara się zmniejszyć koszty. W pierwszej połowie bieżącego roku producent liczy na 300 mln euro oszczędności.
Czy Sony Ericsson przetrwa kryzys?
Źródło: Telepolis