Sięgasz po iPhone'a, a tu reklamy. Apple zwęszył nowy biznes
Jeśli ostatnie doniesienia się potwierdzą, na Apple'a może spłynąć fala hejtu. Nie zdziw się, jeśli twój iPhone za 6000 zł zostanie nafaszerowany reklamami.
16.08.2022 | aktual.: 16.08.2022 17:53
Systemowe reklamy na platformie iOS nie są oczywiście całkowitą nowością. Póki co Apple podchodził jednak do tematu dość ostrożnie, ograniczając się głównie do płatnych wyników wyszukiwania w App Storze czy nieinwazyjnych banerów w aplikacji giełdowej oraz niedostępnej w Polsce usłudze Apple News.
Wkrótce reklam na iPhone'ach może być jednak znacznie, znacznie więcej.
Apple chce drastycznie pomnożyć zyski z reklam na iPhone'ach
Dotychczas biznes reklamowy Apple'a ma generować ok. 4 miliardy dolarów przychodów rocznie. Zarząd firmy chce jednak, by wartość ta stała się 2-cyfrowa.
Według Marka Gurmana z Bloomberga, czyli dziennikarza wyjątkowo dobrze zaznajomionego z planami Apple'a, firma chce zwiększyć ilość wyświetlanych reklam.
Producent iPhone'ów ma już wewnętrznie testować płatne wyniki wyszukiwania w Mapach. Dzięki temu restauracja mogłaby zapłacić za to, by po wpisaniu hasła "pizza" jej lokal pojawił się na pierwszym miejscu.
W App Storze reklamy mają pojawiać się już nie tylko w wyszukiwarce, ale i na karcie głównej oraz w zakładkach pobierania. Gurman twierdzi, że sponsorowane treści zawitają również do aplikacji Książki i Podcasty. Ich ilość może zostać zwiększona także na platformie Apple TV+.
Podczas ostatniego spotkania z inwestorami, Tim Cook miał poświęcić więcej uwagi biznesowi reklamowemu niż słuchawkom, rozszerzonej rzeczywistości, sztucznej inteligencji czy usługom zdrowotnym.
Miron Nurski, redaktor prowadzący Komórkomanii