Silnik Unigine pomyślnie przeportowany na Androida

Silnik Unigine pomyślnie przeportowany na Androida
Krystian Bezdzietny

18.01.2011 14:53, aktual.: 18.01.2011 15:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Era zaawansowanych gier na komórkach zaczęła się na dobre. Kamieniem milowym było przeportowanie silnika Unreal Engine 3 dla iOS. Później poinformowano, że UE3 będzie współpracować również z Androidem. Dziś dowiadujemy się, że przeportowano kolejny zaawansowany silnik graficzny dla mobilnej platformy Google - Unigine.

Jak mówi Denis Shergin, CEO Unigine, na razie silnik będzie współpracował jedynie z tymi urządzeniami, które działają na bazie najnowszego układu Nvidia Tegra 2. Są jednak plany, aby w niedalekiej przyszłości rozszerzyć obsługę Unigine np. o procesory Qualcomma.

Ponadto przeportowany Unigine dla Androidów (zarówno smartfonów, jak i tabletów) ma w pełni obsługiwać gesty multitouch, dzięki czemu poziom grania znacznie wzrośnie. Za renderowanie grafiki odpowiada OpenGL ES 2.0.

Oto kilka ciekawostek dotyczących Unigine:

  • silnik współpracuje z takimi systemami, jak Windows, Linux czy PlayStation 3;
  • renderowanie poszczególnych API: DirectX 9, DirectX 10, DirectX 11, OpenGL, OpenGL ES;
  • pełne wsparcie dla systemów 32 oraz 64 bitowych;
  • pełne wsparcie dla wielordzeniowych procesorów.

Nie wiadomo, kiedy silnik zostanie oficjalnie udostępniony deweloperom. Co ciekawe, o ile producent przeportował Unigine dla Androida, o tyle nic nie wspomniano o iOS. Czyżby firma nie brała pod uwagę najpopularniejszej na świecie mobilnej platformy do gier?

Źródło: Frandroid

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także