Silnik Unigine pomyślnie przeportowany na Androida
Era zaawansowanych gier na komórkach zaczęła się na dobre. Kamieniem milowym było przeportowanie silnika Unreal Engine 3 dla iOS. Później poinformowano, że UE3 będzie współpracować również z Androidem. Dziś dowiadujemy się, że przeportowano kolejny zaawansowany silnik graficzny dla mobilnej platformy Google - Unigine.
Jak mówi Denis Shergin, CEO Unigine, na razie silnik będzie współpracował jedynie z tymi urządzeniami, które działają na bazie najnowszego układu Nvidia Tegra 2. Są jednak plany, aby w niedalekiej przyszłości rozszerzyć obsługę Unigine np. o procesory Qualcomma.
Ponadto przeportowany Unigine dla Androidów (zarówno smartfonów, jak i tabletów) ma w pełni obsługiwać gesty multitouch, dzięki czemu poziom grania znacznie wzrośnie. Za renderowanie grafiki odpowiada OpenGL ES 2.0.
Oto kilka ciekawostek dotyczących Unigine:
- silnik współpracuje z takimi systemami, jak Windows, Linux czy PlayStation 3;
- renderowanie poszczególnych API: DirectX 9, DirectX 10, DirectX 11, OpenGL, OpenGL ES;
- pełne wsparcie dla systemów 32 oraz 64 bitowych;
- pełne wsparcie dla wielordzeniowych procesorów.
Nie wiadomo, kiedy silnik zostanie oficjalnie udostępniony deweloperom. Co ciekawe, o ile producent przeportował Unigine dla Androida, o tyle nic nie wspomniano o iOS. Czyżby firma nie brała pod uwagę najpopularniejszej na świecie mobilnej platformy do gier?
Źródło: Frandroid