Śladami Apple'a, czyli kolejny zegarek Samsunga z NFC i systemem płatności

Śladami Apple'a, czyli kolejny zegarek Samsunga z NFC i systemem płatności21.09.2014 12:16
Śladami Apple'a, czyli kolejny zegarek Samsunga z NFC i systemem płatności
Mateusz Żołyniak

Koreańskie źródła donoszą, że Samsung wkrótce przygotuje odpowiedź na zegarek Apple'a. Czego można spodziewać się po nowym modelu z serii Gear?

Serwis Business Korea, który powołuje się na anonimowego informatora związanego z koreańskim gigantem, poinformował już o pracach nad nowym zegarkiem Samsunga. Sprzęt ma być bezpośrednią odpowiedzią na Apple Watch, który wyposażony jest w system płatności Apple Pay.

Koreańczycy mają bowiem przygotować nowego Geara, który oferować będzie NFC i funkcję płatności zbliżeniowych. Firma nie ma jednak zamiaru tworzyć od zera własnego systemu płatności. Do prac na urządzeniem zaproszony miał zostać więc PayPal, którego rozwiązanie zostanie wykorzystane w nowym zegarku. Obie firmy działają już razem na rynku smartfonów, wiec wydaje się to naturalnym rozszerzeniem dotychczasowej współpracy.

Samsung ma podobno wyposażyć nadchodzącego Geara także w czytnik linii papilarnych, który - tak jak telefony Galaxy - będzie stworzony w oparciu o technologię firmy Synptics. Będzie on wykorzystywany do zatwierdzania płatności i w znaczny sposób ma zwiększyć bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji.

Niestety, wiele więcej o kolejnym zegarku Samsunga nie wiadomo. Źródło wycieku nie podało jeszcze żadnych informacji o specyfikacji urządzenia czy funkcjach, które zaimplementować mają Koreańczycy. Nie wiadomo nawet czy sprzęt będzie oparty na autorskiej wersji Tizena czy na platformie Android Wear. Bardziej prawdopodobna wydaje się oczywiście pierwsza opcja.

Nowy Gear na rynku zadebiutować ma na początku 2015 roku, więc można spodziewać się, że zostanie pokazany z kolejnym flagowcem Koreańczyków. Sam nie mam potrzeby, aby dokonywać płatności za pomocą zegarka, ale z pewnością znajdzie się sporo osób zainteresowanych tą funkcją. Szczególnie na rynkach azjatyckich.

Źródło: Business Korea via SlashGear

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)