Oto wspólny smartfon Huaweia i... KFC
Firmy KFC i Huawei nawiązały partnerstwo, na mocy którego do sprzedaży w Chinach trafił ich wspólny smartfon. Dlaczego akurat te dwie firmy i dlaczego akurat w Chinach? Nic tu nie jest przypadkowe.
Huawei to firma założona w roku 1987. W tym samym roku swoją działalność w Państwie Środka rozpoczęło KFC. Przedsiębiorstwa te świętują zatem tam swoje 30-lecie i właśnie z tej okazji zostało wydane wspomniane urządzenie.
Smartfon Huaweia i KFC ma być hołdem dla postępu, jakiego dokonały Chiny w ciągu ostatnich 30 lat
A przynajmniej tak debiut tego urządzenia uzasadniają obaj giganci. Chodzi zapewne jednak o coś więcej.
KFC Releases Smartphone in China
KFC już w ubiegłym roku podjęło działania mające na celu wzmocnienie wizerunku marki w oczach chińskich milenialsów. Jednym z nich było wydanie muzycznej aplikacji K-Music. Po zeskanowaniu specjalnego kodu QR w restauracji użytkownik otrzymuje dostęp do serwisu streamingowego. Dzięki temu może podczas posiłku słuchać ulubionej muzyki. Legalnie i bez dodatkowych opłat.
Wydanie smartfona to zapewne kolejne działanie mające na celu zbudowanie wizerunku nowoczesnej i młodzieżowej marki.
Nowy smartfon KFC i Huaweia to tak naprawdę zmodyfikowany Huawei Enjoy 7
Huawei Enjoy 7 to budżetowy smartfon w metalowej obudowie, który niedawno zadebiutował na chińskim rynku.
Huawei Enjoy 7 | |
---|---|
Producent | Huawei |
Model procesora | Snapdragon 425 |
Segment | Smartfon budżetowy |
System operacyjny | Android 7.0 |
Przekątna ekranu | 5″ |
Rozdzielczość ekranu | 1280 x 720 |
Maksymalna pamięć operacyjna | 3 GB RAM |
Maksymalna pamięć wewnętrzna | 32 GB |
Rozdzielczość matrycy | 13 Mpix |
Pojemność akumulatora | 3020 mAh |
KFC dodało od siebie czerwone zabarwienie obudowy i wizerunek Harlanda Sandersa, założyciela popularnej sieci restauracji. Oprogramowanie zostało ponadto wzbogacone o preinstalowaną aplikację KFC z dostępem do wspomnianej platformy K-Music.
Dostępność będzie mocno ograniczona
I nie chodzi tylko o ograniczenie terytorialne. Sprzedaż w Chinach startuje 13 lipca, ale do nabycia będzie raptem 5000 egzemplarzy. Dokonanie zakupu będzie zapewnie graniczyło z cudem.
Cena tego telefonu w sklepie Tmall to 1099 juanów, czyli równowartość 600 zł (bez podatków).
Nie jest to pierwszy tego typu telefon na rynku
W 2015 roku własnego smartfona wprowadziła na rynek firma Pepsi. On także pojawił się w Chinach.
Podobna strategia KFC i Pepsi nie jest raczej przypadkowa. Obie marki należą przecież do tego samego koncernu - PepsiCo.