Najpopularniejsi producenci telefonów w Polsce i na świecie

Chyba dla nikogo nie będzie zaskoczeniem, że Samsung jest najpopularniejszym producentem smartfonów w Polsce. O jakiej przewadze jednak mówimy?

Mobile phones background. Pile of different modern smartphones. 3d
Mobile phones background. Pile of different modern smartphones. 3d
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com
Konrad Błaszak

05.05.2015 | aktual.: 09.05.2015 16:03

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Regularne badania rynku prowadzone przez StatCounter potwierdzają dominację Koreańczyków, ale nie w każdym zakątku świata. W jaki sposób gromadzone są te dane? Tę kwestię poruszyłem, gdy przyglądałem się udziałom systemów operacyjnych w Polsce i na świecie.

Dane zostały zebrane w oparciu o witryny korzystające z opracowanego przez StatCountera trackera służącego do monitorowania aktywności na stronach internetowych, które miesięcznie generują miliardy wyświetleń (w samym czerwcu 2013 2,6 mld globalnie i 14 mln w Polsce).

Najnowsze dane zostały zebrane w kwietniu 2015 oraz obejmują jedynie telefony.

Telefony w Polsce
Telefony w Polsce© statcounter.com

W Polsce, jak widać, wyraźnie króluje Samsung, który zebrał 34,8% rynku. Zaskoczeniem nie jest również druga pozycja LG z 19,11%, wszak firma mocno przykłada się do średniej półki cenowej. Swego czasu sporą popularnością cieszyła się linia L-Style, a i ostatnio pojawiło się sporo interesujących nowości.

Zaskoczeniem może być ostatnie miejsce na podium, które należy do Sony Ericssona. Spółka przestała istnieć w 2011 roku, ale użytkownicy jej smartfonów wciąż są zauważalni w polskiej sieci. To pokazuje, jak rzadko Polacy zmieniają telefony, a jeśli zmieniają, starsze modele bynajmniej nie idą na śmietnik. Sam mam zresztą jeden sprawny telefon tej firmy, który trzymam na wszelki wypadek. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest jednak to, że - jeśli wierzyć badaniu - smartfony Sony Ericssona są u nas dużo popularniejsze niż słuchawki... Sony.

Ważne dla tego badania jest również to, że aż 9,45% urządzeń z nieznanych przyczyn nie zostało rozpoznanych, co może oznaczać, że są to modele bardzo mało popularnych firm lub na tyle stare, że system już ich nie klasyfikuje. Kolejne miejsca to odpowiednio Nokia (8,04%), HTC (3,97%) oraz Sony (3,47%). Tuż za nimi czai się Alcatel oraz Huawei, a stawkę zamyka Apple przekraczające nieznacznie 1%.

W całej Europie Samsung osiągnął 33,3% udziałów, ale tuż za nim jest Apple (28,17%). Widać ponadto, że nie tylko Polacy, ale i Europejczycy nadal bardzo cenią sobie produkty SE, ponieważ nie istniejąca już firma znów zajmuje 3 miejsce i tym razem osiągnęła 6,46%.

Telefony w Europie
Telefony w Europie© statcounter.com

Niedługo na podium powinno wskoczyć LG, które ma teraz 6,07% europejskiego tortu. Piątką pozycję zajmują urządzenia nierozpoznane (5,6%), a za nimi znajdziemy Nokię, HTC i Huaweia mające odpowiednie 4,79, 3,31 oraz 2,34 procent. Stawkę zamyka RIM (Blackberry) mające 1,54% udziałów oraz Sony (1,37%). Zarówno w Polsce jak i Europie nadal zastanawiające jest pozycja urządzeń Sony Ericcson, która w obydwóch wypadkach jest sporo wyższa niż Sony.

Warto rzucić okiem również na Stany Zjednoczone, ponieważ tutaj sytuacja na szczycie jest odwrotna i to Apple jest liderem (49,51%), a Samsung mający 27,71% okupuje drugie miejsce. Na podium znalazło się jeszcze miejsce dla LG (6,78%). Za czołową trójką jest jeszcze Motorola oraz HTC, które mają odpowiednio 3,76 i 2,91 procent rynku.

Telefony w USA
Telefony w USA© statcounter.com

Ostatnie miejsca w tabeli okupują kolejno: Nokia, ZTE, Google oraz Alcatel. Urządzeń nierozpoznanych w tym wypadku jest jedynie 2,08% co może oznaczać, że bardzo orientalne smarfony i dość stare urządzenia są w USA rzadkością.

Telefony na świecie
Telefony na świecie© statcounter.com

Jeśli chodzi o cały świat, tutaj znowu liderem jest Samsung (32,23%). Na drugim miejscu jest Apple z wynikiem 20,75%. Podium zamykają urządzenia nierozpoznane, które łącznie osiągnęły 10,87 procent. Minimalnie gorsza jest Nokia (9,9%).

Dalej jest LG (4,21%) oraz dobrze nam znany z tego zestawienia Sony Ericsson (3,16%). Warto zauważyć, że indyjski producent Micromax (2,5%) pokonał takich producentów jak HTC (2,4%), Motorola (2,33%) oraz Huawei (1,78%), co jednak nie powinno nikogo dziwić, bo Indie to rynek większy niż Europa i Stany Zjednoczone razem wzięte.

Ten ranking oczywiście nie jest idealnym odwzorowaniem tego, z jakich urządzeń korzystamy, bo obejmuje jedynie urządzenia, których użytkownicy przeglądali konkretne strony internetowe. Niemniej większość trendów najpewniej zarysowana jest dość dokładnie i możemy zobaczyć, które marki zyskują na popularności w danych krajach. Mnie przyznam szczerze zaskoczyła bardzo wysoka pozycja Sony Ericssona, a przedstawicieli Sony powinno to poważnie zmartwić.

Źródło: statcounter.com

Komentarze (0)