Xperia M - Sony atakuje średnią półkę cenową
Firma Sony, przekonana, że w nazewnictwie swoich modeli wykorzystała już wszystkie litery alfabetu, wprowadzała w ostatnim czasie na rynek takie produkty jak Xperia ZL, Xperia SP czy Xperia ZR. Jakimś cudem koncernowi ostała się jednak jedna wolna litera, więc czym prędzej postanowił wypełnić lukę. Efekt? Xperia M.
04.06.2013 | aktual.: 04.06.2013 15:40
Firma Sony, przekonana, że w nazewnictwie swoich modeli wykorzystała już wszystkie litery alfabetu, wprowadzała w ostatnim czasie na rynek takie produkty jak Xperia ZL, Xperia SP czy Xperia ZR. Jakimś cudem koncernowi ostała się jednak jedna wolna litera, więc czym prędzej postanowił wypełnić lukę. Efekt? Xperia M.
O dziwo po raz pierwszy od bardzo dawna dostrzegam w nazwie smartfona Sony jakąś logikę. "M" kojarzy się z mid-endem. I właśnie mid-endem jest nowe urządzenie. To całkiem przyzwoity średniak.
Wyświetlacz TFT zastosowany w Xperii M cechuje się rozdzielczością 854 x 480 i 4-calową przekątną, choć właściwa powierzchnia jest nieco mniejsza ze względu na obecność paska z wirtualnymi przyciskami funkcyjnymi. Ekran wyświetla 245 pikseli na cal.
Sercem urządzenia jest dwurdzeniowa jednostka Qualcomma z zegarem 1 GHz, a ilość pamięci RAM to 1 GB. Ujawnioną część specyfikacji zamyka 4 GB pamięci wewnętrznej, slot na karty microSD oraz aparat 5 Mpix z sensorem Exmor RS. Sprzęt na starcie będzie pracował pod kontrolą nie najświeższego już Androida 4.1 Jelly Bean. Dostępny będzie także wariant Xperia M Dual obsługujący dwie karty SIM.
Telefon wyposażono w energooszczędny tryb Stamina, który dzięki inteligentnemu dezaktywowaniu niektórych jego modułów wydłuża czas pracy na jednym ładowaniu. Sama bateria ma pozwolić na 10 godzin rozmów.
W materiałach promocyjnych Sony kładzie nacisk na korzyści płynące z zastosowania modułu NFC, takie jak parowanie smartfona ze specjalnymi głośnikami czy wygodne przesyłanie obrazu na telewizory Bravia. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=x5x3aOwfYCs[/youtube]
Wzornictwo modelu M jest typowe dla ostatnich Xperii i może się podobać. Wygląda on nawet na produkt z nieco wyższej półki.
Sony nie podało jeszcze ceny swojego nowego smartfona. Można oczekiwać, że ze względu na przeciętną specyfikację nie będzie ona wygórowana. Zapowiada się więc jeden z ciekawszych mid-endów w ofercie Japończyków.
Globalna sprzedaż obu wariantów Xperii M ruszy w trzecim kwartale 2013 roku. Obydwa będą dostępne w czterech wariantach kolorystycznych: czarnym, białym, fioletowym oraz zielonym.
Źródło: Sony