Nowe statystyki Androida. Jak przez rok zmienił się rynkowy udział poszczególnych wersji systemu?

Nowe statystyki Androida. Jak przez rok zmienił się rynkowy udział poszczególnych wersji systemu?09.06.2016 14:01
Nowe statystyki Androida. Jak przez rok zmienił się rynkowy udział poszczególnych wersji systemu?

Kolejne wersje Androida zdobywają popularność w niesamowicie wręcz przewidywalnym tempie.

2 czerwca 2015 roku pisaliśmy artykuł o tym, że Android Lollipop osiągnął dwucyfrowy udział na rynku. Minął niemal równy rok i o kolejnej wersji systemu mógłbym napisać dokładnie to samo. Android 6.0 Marshmallow przekroczył właśnie magiczne 10 proc.

Statystyki Androida w czerwcu 2016
Statystyki Androida w czerwcu 2016

Od maja w tabeli zaszły nastepujące zmiany:

  • udział Androida 6.0 wzrósł z 7,5 proc. do 10,1 proc.;
  • udział Lollipopa (5.0 i 5.1) zmalał z 35,6 proc. do 35,4 proc., przy czym popularność wersji 5.0 spada, a 5.1 wciąż rośnie;
  • udział Androida 4.4 KitRat spadł z 32,5 proc. do 31,6 proc;
  • nieśmiertelny 2.3 Gigerbread zanotował spadek raptem o 0,2 pkt. proc. System z 2010 roku wciąż kontroluje 2 proc. urządzeń z Androidem.

W zestawieniu dominują dwie wersje Lollipopa razem wzięte, ale jako pojedyncza wersja systemu najpopularniejszy jest... Android 4.4 KitKat. System, który swoją premierę miał w 2013 roku wciąż kontroluje niemal 1/3 androidowych urządzeń.

A jak zmieniła się sytuacja w ciągu roku?

Raczej w mniejszym stopniu niż życzyłby sobie Google. W porównaniu z czerwcem 2015:

  • Lollipop urósł z 12,4 proc. do 35,6 proc.;
  • Jelly Bean zmalał z 36,9 proc. do 18,9 proc.
  • Gingerbread zmalał z 5,6 proc. do 2 proc.;
  • 2.2 Froyo spadł z 0,3 proc. do 0,1 proc.

Google nie uwzględnia wersji, które mają udział mniejszy niż 0,1 proc. Myślę więc, że Gingerbread ma zagwarantowane miejsce w rankingu jeszcze przynajmniej przez dwa lata. Kto wie, może wytrzyma nawet do swoich 10. urodzin, które odbędą się w 2020 roku...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)