Sterowanie telefonem za pomocą gestów

Przedruk z SIMblog.pl:

Piłkarzyki pyWuzzler.
Piłkarzyki pyWuzzler.
Komórkomania.pl

04.06.2009 | aktual.: 04.06.2009 12:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Post będzie dotyczył modułu wbudowanego w niektóre z bardziej zaawansowanych modeli komórek – akcelerometru. Gadżet ten umożliwia sterowanie telefonem za pomocą gestów. Powstało już całkiem sporo programów wykorzystujących akcelerometr. Niektóre z nich nie mają żadnego praktycznego zastosowania, inne to całkiem ciekawe i oryginalne gry, a twórcy jeszcze innych zamierzają stworzyć naprawdę przydatne aplikacje narzędziowe.

Przedruk z SIMblog.pl:

Post będzie dotyczył modułu wbudowanego w niektóre z bardziej zaawansowanych modeli komórek – akcelerometru. Gadżet ten umożliwia sterowanie telefonem za pomocą gestów. Powstało już całkiem sporo programów wykorzystujących akcelerometr. Niektóre z nich nie mają żadnego praktycznego zastosowania, inne to całkiem ciekawe i oryginalne gry, a twórcy jeszcze innych zamierzają stworzyć naprawdę przydatne aplikacje narzędziowe.

Zacznijmy od tej ostatniej grupy. Programy narzędziowe korzystające z akcelerometru pozwalają z reguły na obracanie ekranu, włączanie i wyłączanie budzika bez naciskania klawiszy, a także na sterowanie komputerem. Są możliwe również inne zastosowania.

  • ShakeSMS – narzędzie umożliwiające odczytywanie SMS-ów bez odblokowywania klawiatury telefonu. Działa ono na telefonach z systemem Symbian s60 3rd. Aplikacja jest bezpłatna. ShakeSMS pozwala nie tylko na odczytywanie wiadomości, ale także na ich kasowanie i przechodzenie do kolejnych SMS-ów.
  • Inclinometer – posiadacze smartfonów Nokia 5800 oraz N95 mogą zainstalować program Inclinometer, który określi, czy samochód… znajduje się w pozycji w pełni horyzontalnej. Na ekranie telefonu pojawia się wizualizacja samochodu wraz z dokładnymi pomiarami (w stopniach) odchylenia od poziomu.
  • Air Mouse – tym razem aplikacja dla iPhone. Air Mouse pozwala na sterowanie komputerem za pomocą Wi-Fi oraz akcelerometru. Możliwe jest korzystanie z odtwarzaczy muzyki, przeglądanie zdjęć, a nawet korzystanie z klawiatury. Air Mouse pozwala również na wykorzystanie telefonu w roli touchpada. Program jest płatny.
  • RotateMe – przełączanie ekranu pomiędzy trybami krajobrazowym i portretowym na urządzeniach z systemem operacyjnym Symbian S60. Program nie posiada żadnych dodatkowych funkcji, a jego obsługa jest banalnie prosta.
  • Klaxon – budzik działający w systemie Android i Windows Mobile, sterowany za pomocą akcelerometru. Możliwe jest wyłączanie alarmu i uaktywnianie drzemki, a wszystko to za pomocą poruszania telefonem.
  • Level – poziomica dla urządzeń BlackBerry.
  • SensorLock – działająca na urządzeniach HTC Touch aplikacja pozwalająca na blokowanie telefonu za pomocą ruchów wzdłuż jego dłuższej osi.
  • ShakeAndSave – wykonuje zrzuty ekranu po potrząśnięciu komórką. Działa na telefonach HTC Touch Diamond/Pro, HTC Touch HD oraz Samsung Omnia.
  • Gyrator – program dla Windows Mobile, służący do automatycznego przełączania ekranu pomiędzy trybami krajobrazowym i portretowym.

Nie samą pracą człowiek żyje. Szczęśliwie posiadacze telefonów z wbudowanym akcelerometrem mogą skorzystać z bogatej palety gier w pełni wykorzystujących możliwości ich komórek.

  • pyWuzzler – wirtualne piłkarzyki na ekranie telefonu. Aplikacja jest bezpłatna, producent przetestował ją na smartfonach Nokia N95 z zainstalowaną obsługą języka Python (pakiet PyS60). Piłkarzykami sterujemy poruszając w odpowiedni sposób komórką.
  • lunarTilt – lądowanie statkiem kosmicznym na powierzchni Księżyca. Gra działa na telefonie HTC Diamond (system Windows Mobile).
  • SensorMaze – gra przeznaczona dla systemu Windows Mobile. SensorMaze generuje labirynty, w których gracz porusza się wykonując gesty telefonem.
  • Touchdown – symulacja lotu helikopterem przeznaczona na urządzenia HTC Touch Diamond i HTC Touch Pro (system Windows Mobile).

Kolejna grupa programów nie zasługuje na miano gier. Te proste gadżety służą wyłącznie temu, by znaleźć rozrywkę na kilka minut. A przy okazji korzystają one z akcelerometru.

  • xDancer – aplikacja wyświetla na ekranie niebieską, komiksową postać, która tańczy (podryguje) w rytm muzyki wydobywającej się z głośników. Aby wprowadzić tancerza w ruch należy solidnie potrząsnąć telefonem. Program dla Symbiana.
  • Aquarium – złota rybka pływa na ekranie telefonu z akcelerometrem, a użytkownik steruje jej ruchami. Trochę nudne. Aplikacja działa na smartfonie Samsung i900.

I na koniec coś bardziej futurystycznego. Na razie projekt jest mało rozbudowany, ale kto wie – być może w tym kierunku rozwinie się rynek urządzeń mobilnych.

  • CrystalMe – program starannie zbiera wszelkie informacje o posiadaczu telefonu, korzystając z wszelkich możliwych modułów (w tym również akcelerometru) i publikuje je w Internecie. Jeszcze niezbyt dopracowane rozwiązanie. CrystalMe działa na telefonach z systemem operacyjnym Symbian S60 3rd Edition.******

Źródło: SIMblog

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Komentarze (0)