Swiss Alp Watch - szwajcarski H. Moser & Cie. odpowiada na smartwatche... mechanicznym klonem Apple Watcha za 25 000 dolarów
Przed producentami tradycyjnych zegarków ciężkie czasy - co do tego chyba nikt nie ma wątpliwości. Kilka renomowanych marek stara się radzić sobie z nadciągającą smartwatchową rewolucją, ale czegoś takiego, co właśnie zrobiła firma H.Moser & Cie. jeszcze nie było.
08.01.2016 | aktual.: 08.01.2016 16:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W listopadzie ubiegłego roku szwajcarska firma TAG Heuer zaprezentowała swojego pierwszego luksusowego smartwatcha o nazwie Connected. Urządzenie wygląda jak tradycyjny zegarek i zostało wykonane z zegarmistrzowską precyzją, ale wewnątrz nafaszerowane jest najnowszymi technologiami. Mogłoby się wydawać, że takie produkty są dla Szwajcarów jedyną nadzieją na wyjście cało z tej wojny, ale H. Moser & Cie. twierdzi inaczej. Oto Swiss Alp Watch, czyli tradycyjny zegarek, który został "zainspirowany nowoczesnym wzornictwem smartwatchy".
Swoją nazwę zegarek oficjalnie zawdzięcza Alpom, w których wychował się CEO firmy H.Moser & Cie. - Edouard Meylan. Jej wymowa, jak i wygląd samego urządzenia nasuwają jednak jednoznaczne skojarzenia z Apple Watchem. To samo można zresztą powiedzieć o stylizacji dość prześmiewczej reklamy, w której padają takie zwroty jak "ponad 200 lat badań i rozwoju", "rewolucyjne źródło zasilania" czy "jedna aplikacja - czas".
H. Moser & Cie Swiss Alp Watch
Taki spot teoretycznie mógłby został opublikowany w ramach primaaprilisowego żartu, ale producentowi nie jest do śmiechu.
W obliczu zagrożenia istnieje kilka sposobów, na które szwajcarscy producenci mogą zareagować. Mogą nie robić nic, co jest kursem obranym przez większość marek. Mogą też postawić na krótkoterminowe, oportunistyczne próby łączenia tradycji z technologią, albo w końcu mogą walczyć o wartości, na których opiera się wypracowana przez wieki reputacja szwajcarskiego zegarmistrzostwa. Ostatnia droga jest tą, którą H. Moser & Cie. zdecydował się podążać, a Swiss Alp Watch jest symbolem tego ducha walki.
Swiss Alp Watch kosztuje 24 900 dolarów, czyli równowartość niemal 100 000 zł, przy czym do sprzedaży trafić ma tylko 50 sztuk. Warto odnotować, że zegarek ten jest droższy niż najdroższy wariant Apple Watcha (17 000 dolarów).