Szef Huaweia o konkurencji: "Galaxy S4 jest taki sobie", a Apple spada
Jeszcze kilka lat temu mało kto wiedział, czym zajmuje się Huawei. Dziś jest to jeden z największych producentów smartfonów na rynku, choć jego urządzenia wciąż nie są popularne w Polsce. Richard Yu, CEO Huaweia, ma jednak spore ambicje i zapowiada, że będzie walczyć z największymi: Samsungiem i Apple'em.
24.06.2013 | aktual.: 24.06.2013 13:50
Plan Yu jest prosty: do 2015 roku Huawei ma być w pierwszej trójce największych producentów smartfonów na świecie. Z rozmowy Telegraph z Yo wynika, że nie obawia się on konkurencji ze strony Samsunga i Apple'a. Według niego firma z Cupertino traci pozycję, a Galaxy S4 jest "takim sobie" produktem, za którym stoi potężna machina promocyjna: "każdy kupi produkt, jeśli firma - tak jak Samsung - zainwestuje ogromne pieniądze w marketing i markę". Prezes Huaweia zauważył, że Galaxy S4 jest przeciętnie wykonanym telefonem i podkreślił, że ich nowe urządzenie nie jest zrobione z plastiku.
Plan Richarda Yu może wydawać się bardzo ambitny, ale jeśli spojrzycie na udziały w rynku chińskiej firmy, okaże się, że podium jest w zasięgu ręki. W 2012 roku Huawei nie miał wystarczająco dużych udziałów, by znaleźć się w pierwszej piątce producentów smartfonów, ale wyniki kwartalne pokazują, że niebawem może się to zmienić. W Q4 2012 roku firma wprowadziła do sprzedaży 10,8 mln smartfonów, co dało jej 4,8% udziałów w rynku i trzecią pozycję, za Samsungiem i Apple'em. W pierwszym kwartale tego roku Chińczyków wyprzedziło LG, które sprzedało o 0,4 mln więcej smartfonów.
[solr id="komorkomania-pl-161922" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3579,wielki-ascend-mate-i-ascend-p2-wkrotce-w-polsce-wideo" _mphoto="ascend-mate-161922-260x1-dbe067a.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3952[/block]
Dotychczas Huawei koncentrował się przede wszystkim na potężnym rynku lokalnym, na którym ma bardzo mocną pozycję w niemal wszystkich segmentach urządzeń. Teraz jednak ma się to zmienić; Huawei planuje walczyć o klientów na całym świecie (na niektórych rynkach już teraz działa bardzo prężnie).
Chińska firma przeszła dość szybko długą drogę. Pierwsze smartfony, które tworzyła pod własną marką, były przeciętnymi i niedrogimi urządzeniami. Już w zeszłym roku pokazała jednak, że ma większy apetyt, prezentując high-endowy model D quad, który niestety nie trafił nigdy na nasz rynek. Na tegorocznych targach MWC oglądałem wiele urządzeń Huaweia - od strony technicznej naprawdę trudno było się czegokolwiek czepić. Rozmawiałem o nich z innymi dziennikarzami i wszyscy zgodziliśmy się, że gdyby Chińczycy popracowali nad wzornictwem i oprogramowaniem, z powodzeniem mogliby ruszyć na podbój zachodnich rynków. Stało się.
[solr id="komorkomania-pl-166958" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3530,huawei-ascend-p6-czyli-najcienszy-smartfon-swiata-oficjalnie" _mphoto="huawei-ascend-p6-166958--330a5d8.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]3953[/block]
Zaprezentowany ostatnio Huawei P6 to sprzęt, który jest dobrze wyposażony i ma atrakcyjny wygląd. Również nakładka systemowa zaczyna wyglądać sensownie, choć wciąż ustępuje TouchWiz i Sense. Richard Yo obrał dobry kierunek i w najbliższej przyszłości może odnieść sukces. W tekście Telegraph pojawiła się też wypowiedź Charlesa Dunstone'a, szefa sieci sprzedaży Carphone Warehouse, który uważa, że choć trudno będzie Huaweiowi zająć pozycję Samsunga i Apple'a, to z takimi produktami jak niedawno zaprezentowane i w takiej cenie cele firmy wydają się realne. Na koniec przypomina, jak szybko zmienia się rynek: "Dziesięć lat temu numerem jeden była Nokia. Zastanów się tylko, jak szybko możesz zostać zastąpiony przez kogoś innego".