Tak będą wyglądały reklamy na Instagramie

Minęło już 1,5 roku od kiedy Instagram został zakupiony przez Facebooka za miliard dolarów w akcjach. Z czasem ich wartość spadła do 700 milionów dolarów, jednak w dalszym ciągu jest to suma astronomiczna, jak na serwis społecznościowy, który nawet na siebie nie zarabia. Najwyższa jednak pora by zaczął, zwłaszcza że liczba zarejestrowanych użytkowników przekroczyła niedawno 150 milionów. Pomogą w tym oczywiście reklamy.

Reklama na Instagramie
Reklama na Instagramie
Miron Nurski

25.10.2013 | aktual.: 25.10.2013 10:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

O reklamach na Instagramie mówi się już od dłuższego czasu i wiele osób snuło obawy o ich inwazyjność. Zanosi się jednak na to, że zupełnie niepotrzebnie.

Instagram opublikował na swoim blogu widoczną powyżej grafikę, która wyjaśnia w jaki sposób będą wyglądały reklamy wewnątrz aplikacji. Jak widać, pozornie nie będą się one niczym wyróżniały od innych fotek wyświetlanych w strumieniu zdjęć, jednak na szczęście zostaną wyraźnie oznaczone jako materiał sponsorowany. Myślę, że jest to dobra wiadomość dla użytkowników, gdyż - nie oszukujmy się - reklamy być muszą, a taka forma nie wpłynie negatywnie na estetykę całego serwisu, jak miałoby to miejsce np. w przypadku wyskakujących banerów.

[solr id="komorkomania-pl-181560" excerpt="0" image="0" words="20" _url="http://komorkomania.pl/3198,debiutuje-mixbit-czyli-kolejny-instagram-dla-wideo-tym-razem-przygotowany-przez-tworcow-youtubea" _mphoto="mixbit-181560-252x168-862a12ca6b.jpg"][/solr][block src="solr" position="inside"]4637[/block]

Co więcej, przedstawiciele Instagramu zapewniają, że zależy im na tym, by reklamy były kreatywne, więc na razie podejmują współpracę wyłącznie z zaufanymi partnerami (m.in.  Ben & Jerry's, Lexus, Levi's oraz PayPal). Można zatem liczyć na to, że serwis będzie dbał o to, by wyświetlane reklamy były przede wszystkim schludne.

Ciekaw jestem tylko, w jaki sposób będą się reklamować restauracje, cukiernie i kawiarnie, gdyż fotki prezentujące ich ofertę nie będą zbytnio kontrastowały z treściami, które na Instagramie udostępniają sami użytkownicy ;)

Źródło: InstagramEngadget

Komentarze (0)