Tappy Chicken - pierwsza gra na silniku Unreal Engine 4
Studio Epic Games wydało właśnie pierwszą grę stworzoną przy użyciu ultrazaawansowanego silnika gry Unreal Engine 4. Nie jest to bynajmniej kolejna część Unreala ani nawet zapowiadany Fortnite, tylko... klon Flappy Bird. Historia jego powstania jest jednak interesująca.
23.05.2014 | aktual.: 23.05.2014 15:29
Za stworzenie gry Tappy Chicken odpowiada Shane Caudle, który w Epic Games jest dyrektorem artystycznym. Na co dzień zajmuje się głównie grafiką i - jak sam przyznaje - nie ma pojęcia o programowaniu, ale nie przeszkodziło mu to w stworzeniu klona Flappy Bird w wersji na Androida, iOS oraz przeglądarkowej.
Caudle twierdzi, że wystarczyły mu dwie noce na przygotowanie oprawy graficznej i szkieletu gry oraz kilka dni na zaprojektowanie menu i debugowanie. Co więcej, przez ten czas nie napisał ani jednej linijki kodu, bo posłużył się interfejsem graficznym Blueprint.
Tappy Chicken for iOS, Android & HTML5 | Project Spotlight | Unreal Engine
Tym oto sposobem firma Epic chce pokazać, że za pomocą Unreal Engine 4 tworzyć gry może każdy. Czy tak jest w rzeczywistości? Trudno stwierdzić, ale nie wierzę, że przez 16 lat pracy w Epic Games Shane Caudle nie liznął choćby podstaw programowania. Niemniej jednak trzeba przyznać, że pomysł na kampanię promocyjną jest niebanalny. Sprawa ta pokazuje też, jak wielkim fenomenem stało się Flappy Bird.
Jeśli zżera Was ciekawość albo jeszcze nie znudziły się Wam klony najpopularniejszej zręcznościówki tego roku, grę Tappy Chicken możecie pobrać poniżej.
Źródło: Engadget