Telefon w T-Mobile? Możesz dostać zwrot pieniędzy. Trwa też postępowanie wobec innych operatorów

Telefon w T‑Mobile? Możesz dostać zwrot pieniędzy. Trwa też postępowanie wobec innych operatorów

Telefon w T-Mobile? Możesz dostać zwrot pieniędzy. Trwa też postępowanie wobec innych operatorów
Źródło zdjęć: © fot. Pexels
Klaudia Stawska-Magdziak
09.07.2020 05:02, aktualizacja: 09.07.2020 07:02

T-Mobile Polska decyzją UOKiK będzie zmuszone do zwrotu pieniędzy pozostałych po wygaśnięciu konta pre-paid. Wcześniej za podobną praktykę został ukarany Polkomtel, a postępowanie trwa wobec pozostałych dużych polskich operatorów - Orange i P4 (sieć Play).

  • Konsumenci nie mogą tracić niewykorzystanych środków zgromadzonych na koncie pre-paid z powodu braku kolejnego doładowania - wyjaśniał Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK. W styczniu bieżącego roku za podobne praktyki został ukarany Polkomtel, teraz na zwrot środków mogą liczyć także klienci T-Mobile Polska.

UOKiK podjął decyzję, że klienci nie mogą ponosić kary za niewykorzystanie środki w przypadku telefonów "na kartę", czyli pre-paid. Takie środki nie powinny przepadać, gdy minie ważność konta, ponieważ może to utrudniać zmianę operatora. To z kolei, jak zauważa prezes UOKiK, jest niezgodne z Prawem Telekomunikacyjnym.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się teraz bacznie trzem pozostałym operatorom i właśnie zapadła decyzja w sprawie T-Mobile Polska. W regulaminie operatora dotyczącym świadczenia usług przedpłaconych (pre-paid)

czytamy:

  • W przypadku utraty Ważności Konta niewykorzystana kwota lub jednostki rozliczeniowe zostają anulowane po upływie 14 dni (…) - Taki zapis jednoznacznie wskazuje na to, że jeżeli klient zapomni lub nie będzie chciał dłużej korzystać z usług operatora, nie może liczyć na zwrot środków.

Jednak takie praktyki są już niezgodne z przepisami unijnymi. W grudniu 2018 r. wszedł w życie Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej, w którym jeden z zapisów daje klientowi prawo o wnioskowanie do operatora o zwrot środków z karty przedpłaconej. Na razie jednak nie zostało ono wprowadzone do prawa polskiego, stąd brak ochrony dla konsumentów.

UOKiK podjęło jednak decyzję, że klienci powinni mieć prawo ubiegać się o zwrot swoich pieniędzy. W związku z tym T-Mobile Polska zobowiązało się do wprowadzenia zamiany w regulaminie świadczonych usług. W ciągu 2 miesięcy od uprawomocnienia się decyzji UOKiK firma poformuje klientów o możliwości zwrotu niewykorzystanych środków. Osoby po 65 roku życia otrzymają wiadomość SMS lub zadzwoni do nich konsultant.

Jak otrzymać zwrot środków od T-Mobile?

  • Do zwrotu będą uprawnienie klienci, którzy od co najmniej 6 miesięcy korzystają z usług T-Mobile;
  • Wniosek musi zostać złożony w ciągu 30 dni od wygaśnięcia ważności konta lub zmiany operatora - może to nastąpić drogą pisemną, elektroniczną lub przez Biuro Obsługi Abonenta;
  • T-Mobile może pobrać opłatę manipulacyjną, która nie może przekroczyć 20 zł;
  • Środki zostaną przelane na wskazane konto bankowe lub konto pre-paid innego operatora w ciągu 30 dni od złożenia wniosku.
Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)