Telewizja mobilna niezbyt tania?

Telewizja mobilna niezbyt tania?

mobile tv
mobile tv
Kira Czarczyńska
21.10.2009 13:30, aktualizacja: 21.10.2009 15:30

O stawkach za dostęp do oferty mobilnej telewizji mówiło się już na początku zeszłego roku - długo przed tym, jak UKE ogłosił przetarg na operatora multipleksu.

Temat cen przewijał się rzecz jasna cały czas, na zmianę z prognozowaną ofertą programową. Wygląda jednak na to, że szacunki były... cóż, mocno szacunkowe. Rzeczywistość może okazać się dla fanów mobilnej TV znacznie droższa.

O stawkach za dostęp do oferty mobilnej telewizji mówiło się już na początku zeszłego roku - długo przed tym, jak UKE ogłosił przetarg na operatora multipleksu.

Temat cen przewijał się rzecz jasna cały czas, na zmianę z prognozowaną ofertą programową. Wygląda jednak na to, że szacunki były... cóż, mocno szacunkowe. Rzeczywistość może okazać się dla fanów mobilnej TV znacznie droższa.

Mimo naprawdę obiecujących początków, polska telewizja mobilna napotyka problem za problemem. Spółka Info-TV-FM, która wygrała przetarg na operatora multipleksu, poczyniła spore inwestycje związane z konieczną do udostępniania usługi infrastrukturą... po czym okazało się, że operatorzy komórkowi nie są zainteresowani wprowadzaniem usługi do swojej oferty.

Teraz pojawia się kwestia ceny.

W marcu zeszłego roku prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Anna Streżyńska szacowała koszt usługi na ok. 10 zł. Zainteresowanie też miało być olbrzymie, bo podobno Polacy uwielbiają nowinki techniczne.

No i właśnie od zainteresowania zależy końcowa cena, jaką zapłaci użytkownik.

Okazuje się bowiem, że - jak wylicza firma analityczna Audytel - dopóki operatorzy nie zdobędą ok. 150.000 klientów usługi, będą mieć dwa wyjścia: albo sprzedawać ją po cenie znacznie wyższej od prognozowanej, albo do usługi dopłacać:

miesięczny koszt, który mogą ponieść operatorzy w przeliczeniu na jednego klienta, zawiera się w przedziale od 32,50 zł (po przekroczeniu bazowej ilości 50 tys. klientów) do 4,06 zł przy obsługiwaniu 450 tys. użytkowników.

Powoli zaczyna wyglądać na to, że start mobilnej telewizji w naszym kraju jest falstartem. Przystosowane do jej obsługi telefony są drogie, operatorzy komórkowi uważają, że usługa jest nierentowna, a klienci... cóż, na razie niekoniecznie mają tu nawet coś do powiedzenia...

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)