TIP: jak stworzyć PDFa z... czegokolwiek

Marcin Zaremba

05.11.2008 | aktual.: 05.11.2008 20:14

Obraz

OSX ma jedną bardzo ciekawą funkcję, która jest bardzo przydatna, ale czasami niezbyt widoczna. Chodzi o tworzenie plików PDF ze wszystkiego co tylko można wydrukować: strony www, dokumenty, maile itp. Jest to niezwykle przydatne bo format Adobe PDF jest już standardem w obiegu informacji.

Aby szybko "drukować do PDF" należy w górnym pasku wybrać Plik (File) i kliknąć na Drukuj (Print). Pokaże Wam się okienko z ustawieniami druku, ale zamiast klikać na przycisk "Print" zainteresuj się tym, który jest w lewym dolnym rogu: jest to specificzna lista opcji, gdzie poza wspomnianym już PDF mamy też inne możliwości.

Ta opcja działa bardzo dokładnie i sprawnie - szczególnie przy tworzeniu archiwum strony internetowej do późniejszego odczytania.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)