Tygodnik Przekrój dla iPada w App Store

Strona głównaTygodnik Przekrój dla iPada w App Store
24.03.2011 20:23
Tygodnik Przekrój dla iPada w App Store
Zbyszek Kowal
Zbyszek Kowal

Tygodnik "Przekrój" oraz miesięcznik "Sukces" łączą się w nowej platformie multimedialnej, która od dziś dostępna jest jako aplikacja dla iPada. Punktem wyjścia do multimedialnej nawigacji jest sześcian reprezentujący sześć różnych działów, w których czytelnik dostaje wiele więcej niż w papierowym wydaniu gazety.

Ze strony głównej "Przekroju" mamy dostęp do codziennie aktualizowanych artykułów, wzbogacanych multimediami. Kolejna ściana to słynna krzyżówka "Przekroju", którą można rozwiązać on-line. Potem coś dla fanów Marka Raczkowskiego - animowane przez niego rysunki i stała galeria. Następnie seriale internetowe: produkowany przez wydawnictwo i realizowany w Krakowie Kawka i Papieroski, nowa produkcja Bartka Kędzierskiego (twórcy Włatców Móch) Tato,Tato,Tato oraz animowany Film w Minutę - streszczenie znanych przebojów filmowych w sześćdziesiąt sekund.

Raz w miesiącu przedstawiane będą filmy fabularne, m.in. z festiwalu Off Plus Camera. Przez inną ścianę wchodzi się w  świat luksusu do portalu magazynu "Sukces", a w końcu do świata starego "Przekroju" – Filutka, Gałczyńskiego i Mrożka w digitalizowanym sukcesywnie archiwum - od pierwszego numeru z kwietnia 1945 roku.

411936293715772326

Właściciele iPadów mogą pobrać aplikację z AppStore. Dostęp tygodniowy kosztuje 0,79 euro, a abonament roczny 24,99 euro. Dostęp na WWW jest także płatny. Wydawca proponuje trzy okresy subskrypcji - tygodniowy za 3,69 zł, kwartalny 30,75 zł oraz roczny za 99 zł. Ceny te są promocyjne i obowiązywać będą przez rok.

Wydawnictwo poinformowało również, że od 28 marca drukowany "Przekrój" zaczyna wychodzić w poniedziałki, w zmniejszonej objętości i w niższej cenie - 3,99 zł. Także miesięcznik "Sukces" zmniejsza objętość i obniża cenę do 6,90 zł.

Jako pierwszy wydawca w Polsce decyduję się na wprowadzenie opłat za dostęp do wszystkich treści w Internecie. To krok, który będą musieli zrobić wszyscy wydawcy w Polsce i na całym świecie. Skoro nie dziwi nas, że w kiosku musimy zapłacić za gazetę, to wkrótce przestanie nas dziwić, że musimy to zrobić również za jej elektroniczne wydanie. Zresztą myślę, że papier się kończy. Za pięć lat informacji szukać będziemy głównie w sieci– mówi Grzegorz Hajdarowicz właściciel wydawnictwa Przekrój.

Przyszłość należy do tabletów takich jak iPad i ich następców, ale tradycyjna prasa nie zniknie pewnie zupełnie. Dlatego nie zamierzam rezygnować z papierowych wydań - podkreśla Hajdarowicz.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)