Tygodnik Przekrój dla iPada w App Store
Tygodnik "Przekrój" oraz miesięcznik "Sukces" łączą się w nowej platformie multimedialnej, która od dziś dostępna jest jako aplikacja dla iPada. Punktem wyjścia do multimedialnej nawigacji jest sześcian reprezentujący sześć różnych działów, w których czytelnik dostaje wiele więcej niż w papierowym wydaniu gazety.
Ze strony głównej "Przekroju" mamy dostęp do codziennie aktualizowanych artykułów, wzbogacanych multimediami. Kolejna ściana to słynna krzyżówka "Przekroju", którą można rozwiązać on-line. Potem coś dla fanów Marka Raczkowskiego - animowane przez niego rysunki i stała galeria. Następnie seriale internetowe: produkowany przez wydawnictwo i realizowany w Krakowie Kawka i Papieroski, nowa produkcja Bartka Kędzierskiego (twórcy Włatców Móch) Tato,Tato,Tato oraz animowany Film w Minutę - streszczenie znanych przebojów filmowych w sześćdziesiąt sekund.
Raz w miesiącu przedstawiane będą filmy fabularne, m.in. z festiwalu Off Plus Camera. Przez inną ścianę wchodzi się w świat luksusu do portalu magazynu "Sukces", a w końcu do świata starego "Przekroju" – Filutka, Gałczyńskiego i Mrożka w digitalizowanym sukcesywnie archiwum - od pierwszego numeru z kwietnia 1945 roku.
Właściciele iPadów mogą pobrać aplikację z AppStore. Dostęp tygodniowy kosztuje 0,79 euro, a abonament roczny 24,99 euro. Dostęp na WWW jest także płatny. Wydawca proponuje trzy okresy subskrypcji - tygodniowy za 3,69 zł, kwartalny 30,75 zł oraz roczny za 99 zł. Ceny te są promocyjne i obowiązywać będą przez rok.
Wydawnictwo poinformowało również, że od 28 marca drukowany "Przekrój" zaczyna wychodzić w poniedziałki, w zmniejszonej objętości i w niższej cenie - 3,99 zł. Także miesięcznik "Sukces" zmniejsza objętość i obniża cenę do 6,90 zł.
Przyszłość należy do tabletów takich jak iPad i ich następców, ale tradycyjna prasa nie zniknie pewnie zupełnie. Dlatego nie zamierzam rezygnować z papierowych wydań - podkreśla Hajdarowicz.