Tylko co ósmy Polak zmienia operatora

Operatorzy prześcigają się w szukaniu sposobów, aby nakłonić nas do przejścia akurat do nich. Wygląda jednak na to, że są mało przekonujący. W ubiegłym roku jedynie około 12% polskich klientów sieci komórkowych postanowiło skorzystać z usług konkurencji. Procentowo to niewiele, ale nadal jest rzecz jasna o co walczyć...

Statystyki: nadal niechętnie zmieniamy operatora
Statystyki: nadal niechętnie zmieniamy operatora
Kira Czarczyńska

13.07.2011 | aktual.: 13.07.2011 16:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeszcze parę lat temu zmiana operatora wiązała się z utratą numeru telefonu i koniecznością podawania wszystkim nowego. Wiele osób skutecznie zniechęcało to do takiej "niewierności" i raczej trzymaliśmy się raz wybranej sieci. Czy wyniki badania ARC Rynek i Opinia wskazują na to, że takie przyzwyczajenie nam zostało?

Po ułatwieniu przejścia do innej sieci operatorzy zaczęli nagle robić coś, co przez dłuższy czas ciężko sobie było wyobrazić: ulepszać oferty i starać się nie tylko utrzymać klientów przy sobie, ale także skusić tych, którzy mają telefon w konkurencyjnej sieci.

Okazuje się jednak, że nadal jesteśmy dość wiernymi klientami. Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że jedynie 12 proc. polskich użytkowników telefonów komórkowych zmieniło operatora w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Co charakterystyczne jednak, z tych, którzy zmienili, większość zaliczała się do grupy wiekowej 18-24 lata, a więc migrują głównie osoby młode.

Ankiety nie wskazują niestety, czy taki wynik jest efektem kierowania reklam, promocji i nowych usług do młodszej części klientów - czy wprost przeciwnie: operatorzy powinni bardziej zainteresować się nimi, bo z natury najchętniej i najczęściej przechodzą oni do innej sieci.

Badanie przeprowadzono na próbie 610 użytkowników telefonów komórkowych w Polsce 4-6 lipca 2011.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Komentarze (0)