Tylko co ósmy Polak zmienia operatora
Operatorzy prześcigają się w szukaniu sposobów, aby nakłonić nas do przejścia akurat do nich. Wygląda jednak na to, że są mało przekonujący. W ubiegłym roku jedynie około 12% polskich klientów sieci komórkowych postanowiło skorzystać z usług konkurencji. Procentowo to niewiele, ale nadal jest rzecz jasna o co walczyć...
13.07.2011 | aktual.: 13.07.2011 16:30
Jeszcze parę lat temu zmiana operatora wiązała się z utratą numeru telefonu i koniecznością podawania wszystkim nowego. Wiele osób skutecznie zniechęcało to do takiej "niewierności" i raczej trzymaliśmy się raz wybranej sieci. Czy wyniki badania ARC Rynek i Opinia wskazują na to, że takie przyzwyczajenie nam zostało?
Po ułatwieniu przejścia do innej sieci operatorzy zaczęli nagle robić coś, co przez dłuższy czas ciężko sobie było wyobrazić: ulepszać oferty i starać się nie tylko utrzymać klientów przy sobie, ale także skusić tych, którzy mają telefon w konkurencyjnej sieci.
Okazuje się jednak, że nadal jesteśmy dość wiernymi klientami. Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że jedynie 12 proc. polskich użytkowników telefonów komórkowych zmieniło operatora w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Co charakterystyczne jednak, z tych, którzy zmienili, większość zaliczała się do grupy wiekowej 18-24 lata, a więc migrują głównie osoby młode.
Ankiety nie wskazują niestety, czy taki wynik jest efektem kierowania reklam, promocji i nowych usług do młodszej części klientów - czy wprost przeciwnie: operatorzy powinni bardziej zainteresować się nimi, bo z natury najchętniej i najczęściej przechodzą oni do innej sieci.
Badanie przeprowadzono na próbie 610 użytkowników telefonów komórkowych w Polsce 4-6 lipca 2011.