UKE dostępne online
Jak podał na swoich stronach Urząd Komunikacji Elektronicznej - od wczoraj działa specjalny kontaktowy numer Gadu-Gadu, pod którym można otrzymywać informacje dotyczące poradnictwa konsumenckiego z zakresu rynku telekomunikacyjnego oraz o samej pracy Urzędu.
02.12.2008 | aktual.: 02.12.2008 09:00
Niestety człowieka tam nie spotkamy. Pod numerem GG 853 działa bot.
Jak podał na swoich stronach Urząd Komunikacji Elektronicznej - od wczoraj działa specjalny kontaktowy numer Gadu-Gadu, pod którym można otrzymywać informacje dotyczące poradnictwa konsumenckiego z zakresu rynku telekomunikacyjnego oraz o samej pracy Urzędu.
Niestety człowieka tam nie spotkamy. Pod numerem GG 853 działa bot.
Komunikacja z botem UKE przebiega standardowo: po dodaniu numeru do swojej listy kontaktowej i wpisaniu komendy pomoc otrzymamy listę dostępnych poleceń wraz z opisem zagadnień, które są pod nimi dostępne. Są to:
- UKE - informacje ogólne o Urzędzie Komunikacji Elektronicznej;
- zadania - zakres działania Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej;
- usługa powszechna - informacje dotyczące świadczenia usługi powszechnej (wpisz: usługa powszechna) oraz usługi pocztowej (wpisz: poczta);
- reklamacja - informacje dot. możliwości złożenia reklamacji telekomunikacyjnej,
- mediacja - postępowanie mediacyjne prowadzone przez Prezesa UKE,
- Sąd polubowny - działalność Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy Prezesie UKE;
- kontakt - kontakt z UKE, dane teleadresowe Delegatur UKE;
Pomysł jest świetny, wykonaniu jeszcze trochę brakuje. Boty komunikacyjne są stosowane komercyjnie już od dłuższego czasu i można zerknąć trochę jak działają - ten od UKE bowiem posiada w swoich zasobach raptem kilka wypowiedzi, dość krótkich i bez możliwości ich rozbudowania bardziej szczegółowymi komendami. Jest to w każdym razie jednak całkiem niezły początek wprowadzania w życie bardziej przyjaznych sposobów komunikacji z urzędami, niż tradycyjna droga telefoniczna.
Źródło: UKE