UKE: oferty usług przedpłaconych nadal niezbyt dobre

Strona głównaUKE: oferty usług przedpłaconych nadal niezbyt dobre
02.06.2010 16:00
UKE: oferty usług przedpłaconych nadal niezbyt dobre
Kira Czarczyńska
Kira Czarczyńska

Urząd Komunikacji Elektronicznej już w zeszłym roku wskazywał, że operatorzy proponujący klientom usługi przedpłacone nie stosują się do wydawanych zaleceń. Najwięcej zaś do zarzucenia ma ważności kont w tych ofertach, powinny się też zmienić zasady dotyczące długości ważności konta oraz reguł odnoszących się do niewykorzystanych środków na koncie prepaid.

Prezes UKE opublikował 8 kwietnia 2009r. swoje stanowisko dotyczące wyraźnej potrzeby ustalenia na rynku usług przedpłaconych nowych zasad:

  • wydłużenia okresu aktywności konta/numeru użytkownika prepaid, bez względu na wysokość doładowania konta,
  • umożliwienie użytkownikowi wykonywania połączeń wychodzących w okresie aktywności konta, o ile pozwalają na to środki na nim zgromadzone,
  • zmiana reguł odnoszących się do niewykorzystanych środków na koncie prepaid po okresie jego aktywności.

W opublikowanym właśnie raporcie UKE sprawdza, jak zmieniła się w tym czasie sytuacja klientów pre-paid. Okazuje się niestety, że niewiele się zmieniła...

Okres ważności konta i zachowania numeru

Zgodnie z analizą, średnia długość ważności konta na połączenia przychodzące wynosi 247 dni. Najkorzystniejsze oferty pod tym względem mają: Orange POP, Play Fresh i Centernet. W każdej z nich ważność konta to ponad 300 dni. Najdłużej zaś, bo aż 455 dni, ważność zachowuje konto użytkownika oferty Play Fresh.

Najmniej korzystnymi ofertami pod względem długości ważności konta są oferty: TuBiedronka, Mobilking, Cyfrowy Polsat i Gadu Air. W ich przypadku ważność konta nie przekracza 200 dni.

Niewykorzystane środki

Raport ujawnia, że w większości ofert pre-paid niewykorzystane przez użytkownika w okresie aktywnym środki zgromadzone na koncie można odzyskać w wyznaczonym przez operatora terminie - pod warunkiem kolejnego zasilenia konta. Jednak po upływie tego okresu środki, które nie zostały wykorzystane, przepadają.

Jest to również niezgodne z przedstawionymi w ubiegłym roku zaleceniami. UKE wnioskuje więc, że operatorzy z własnej woli nie dokonują korzystnych dla użytkownika usług pre-paid zmian warunków oferty, w tym w zakresie długości ważności konta oraz reguł odnoszących się do niewykorzystanych środków na koncie pre-paid po okresie jego aktywności.

Rozważyć należy wprowadzenie takich zmian w kolejnej nowelizacji, związanej z Nowym Pakietem Regulacyjnym. - kończy raport Urząd Komunikacji Elektronicznej.

I być może ma rację - będzie to chyba jedyny skuteczny sposób zmuszenia operatorów do wprowadzenia zalecanych zmian.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)