UKE walczy o darmowy Internet, Play umarza rachunki za płatny
19.08.2011 15:24, aktual.: 19.08.2011 17:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mobilny dostęp do Internetu jest sprawą bardzo przyjemną, wygodną i w wielu sytuacjach niemal niezastąpioną. W naszym kraju jednak ciągle są z nim jakieś problemy. Urząd Komunikacji Elektronicznej nadal walczy o powszechniejszy dostęp do usługi darmowego Internetu, a klienci sieci Play chcą składać zbiorowy pozew w sprawie niesłusznie ich zdaniem naliczanych opłat...
Czy coś się jednak dzięki temu zmieniło? Oczywiście, że nie. Dlatego UKE postawił w końcu spółce Aero2 ultimatum: albo do 1 września 2011 wprowadzi w życie nowy regulamin, zwiększający dostępność darmowego Internetu dla klientów, albo ryzykuje nałożenie kary pieniężnej. Aero2 ma dokładnie tydzień na to, aby ustosunkować się do wymagań Urzędu i zmienić zasady świadczenia usługi - w tym "usprawnić system dystrybucji kart SIM w celu ułatwienia użytkownikom końcowym wysyłania zamówień oraz odbioru karty w większej liczbie punktów dystrybucji".
Play usługę świadczy, ale klienci nie wiedzą jak z niej korzystać
Mobilny Internet w Play nie jest darmowy, za to dość konkurencyjny cenowo. W tym przypadku jednak problemem jest nie sama usługa, ale... kupowane przez klientów smartfony. Skonfigurowane są one bowiem zwykle tak, że co pewien czas same łączą się z Internetem, na przykład w celu pobrania aktualności dla aplikacji użytkowych czy kanałów informacyjnych.
Klienci narzekają, że często nie są tego świadomi - a licznik transmisji danych cały czas działa, co przekłada się na wysokie rachunki. Zamierzają nawet w tej sprawie złożyć pozew zbiorowy przeciwko sieci Play.
Rzecznik prasowy operatora mówi, że sieć nie ma sobie nic do zarzucenia:
Nasz system pokazuje transmisję, nikt sobie tego nie wymyśla, nikt nikogo nie wprowadza w błąd. Potrafię jednak sobie wyobrazić szok osoby, która budzi się a jej rachunek jest o 1200 zł wyższy.
Dlatego też Play zaproponował klientom rozwiązanie - sieć umorzy te kosmiczne rachunki, ale pod warunkiem, że klient przejdzie na nową taryfę All Inlcusive. Zdaniem rzecznika, gwarantuje to sprawne działanie smartfona oraz pełne bezpieczeństwo klienta, nie będzie więc podobnych niespodzianek w przyszłości.
Ciekawe, ilu klientów się na to zdecyduje?
A skoro już o Internecie mobilnym mowa...
Nokia wrzuciła właśnie do Ovi Store nową wersję mobilnego Gadu-Gadu dla telefonów z systemem Symbian. Komunikator umożliwia między innymi: pracę w trybie pionowym i poziomym, prowadzenie rozmowy, stosowanie emotikon, sygnalizację wibracjami o nadejściu rozmowy, korzystanie z katalogu publicznego, zakładanie wielu profili.
Pobrać je można tutaj: Ovi - Gadu-Gadu