UOKiK - bezpłatne e‑porady prawne online dla konsumentów
Coraz więcej spraw, w tym urz ędowych, załatwiamy online. Jest to sposób wygodny i szybki, co zauważył także UOKiK. Od wczoraj działa przy nim centrum elektronicznych porad, z którym można się skontaktować się drogą mailową. E-porady mają pomóc wszystkim, którzy napotykają na problemy w relacjach z przedsiębiorcami - na przykład ze swoim operatorem.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował na swoich stronach o uruchomieniu nowej możliwości kontaktu w sprawach spornych pomiędzy klientem a dostawcą towarów czy usług, na przykład telekomunikacyjnych. Za pośrednictwem poczty elektronicznej pomocy udzieli nam Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
Na pomoc specjalistów, także z zakresu prawa, liczyć może każdy konsument mający problem z nieuczciwym przedsiębiorcą. Można uzyskać poradę w spornej sprawie, ale również wyjaśnienie rozmaitych kwestii dotyczących umów, zasad obowiązujących usługodawcę czy zawartych w dokumentach i regulaminach sprzecznych z prawem zapisów.
Teraz nie trzeba już nawet dzwonić. Wystarczy skorzystać ze specjalnego adresu e-mail:
Pomoc prawna udzielana online jest dla konsumenta bezpłatna. W wypadku gdy sprawa wymaga bezpośredniej konsultacji eksperta, dyżurujący prawnicy wskażą właściwą instytucję lub organizację, do której można się udać po bardziej szczegółowe informacje i pomoc.
UOKiK przypomina przy okazji, że od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00 można skorzystać także z bezpłatnej infolinii konsumenckiej. Darmowych porad pod jej numerem - 800 007 707 - udziela Federacja Konsumentów.
Źródło: UOKiK