Użytkownicy smartfonów tracą zainteresowanie produktami Nokii
Dla nikogo nie jest już niespodzianką, że Nokia traci zaufanie swoich klientów, przynajmniej w sektorze smartfonów. To nie pierwsza wiadomość dotycząca małego zainteresowania telefonami fińskiej firmy wyposażonymi w system operacyjny, zwłaszcza dotykowymi. Tym razem informacja pochodzi od brytyjskiej firmy analitycznej YouGov, która przeprowadziła badania pod hasłem "Smartphone Mobile Internet Experience".
14.07.2010 | aktual.: 14.07.2010 16:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dla nikogo nie jest już niespodzianką, że Nokia traci zaufanie swoich klientów, przynajmniej w sektorze smartfonów. To nie pierwsza wiadomość dotycząca małego zainteresowania telefonami fińskiej firmy wyposażonymi w system operacyjny, zwłaszcza dotykowymi. Tym razem informacja pochodzi od brytyjskiej firmy analitycznej YouGov, która przeprowadziła badania pod hasłem "Smartphone Mobile Internet Experience".
O 12 procent w stosunku do grudnia 2009 roku spadło zainteresowanie potencjalnych klientów Nokii, którzy rozważają zakup smartfona tej firmy. Jeszcze pod koniec zeszłego roku 46% użytkowników zastanawiało się nad nabyciem jednego z telefonów tej firmy. Co więcej dzisiaj zaledwie 10 procent spodziewa się, że kupi tego typu telefon.
Dla porównania aż 41 procent badanych osób spodziewa się kupić iPhone'a firmy Apple, a 58% już rozważa taką możliwość. Jeśli chodzi o firmę z Cupertino, w przeciwieństwie do Nokii, wykresy wykazują wzrost zainteresowania smartfonem.
Na podstawie badań YouGov widać, że Motorola wraca do łask użytkowników. 8% klientów rozważa kupno smartfona tej firmy.
Zobaczcie, jak wyglądają wykresy YouGov w porównaniu grudnia 2009, marca 2010 oraz czerwca 2010:
- procent badanych rozważających kupno następującej marki smartfona:
- procent badanych spodziewających się kupienia następującej marki smartfona:
Źródło: YouGov