Vibrant Corning Gorilla Glass, czyli nadchodzą szklane obudowy z nadrukami
Corning zapowiedział nową generację szkła Gorilla Glass. Tym razem firma nie skupiła się jednak na wytrzymałości, lecz walorach wizualnych.
22.04.2016 | aktual.: 22.04.2016 18:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Corning bierze się za nadruki
Dotychczas firma dostarczała producentom elektroniki przezroczyste panele, którymi ci pokrywali wyświetlacze lub całe obudowy. Teraz szklany gigant będzie miał jeszcze większy wpływ na design urządzeń.
Vibrant Corning Gorilla Glass to szkło, na które firma może nadrukować "gradientowe kolory i logotypy, obrazy o fotograficznej jakości oraz wielokolorowe dekoracje". Domyślnie panele mają być tworzone z myślą o smartfonach, tabletach i notebookach. Proces ich przygotowania ma być szybki, a rozdzielczość nadruku "zniewalająca".
Przygotuj się na więcej szklanych smartfonów
Producent chcący zamknąć smartfona w szklanej obudowie musi się martwić o to, co pod szkłem umieścić, aby telefon jakoś wyglądał. Bez względu na to, czy jest to plastikowa płytka, czy cienka warstwa folii, w mniejszym lub większym stopniu komplikuje to proces produkcyjny. Zwłaszcza jeśli producent przewidział kilka wariantów kolorystycznych.
Corning wyszedł w tym momencie z rozwiązaniem, obok którego nie można przejść obojętnie. U jednego dostawcy składasz zamówienie na 100 000 czarnych tafli, 70 000 białych, 500 000 różowo-złotych oraz 100 z nadrukowanymi serduszkami i problem z głowy. Dostajesz gotowe panele z nadrukowanym logo twojej firmy i wzorami, jakie wyczarowali twoi graficy.
Jeśli nadruki faktycznie będą trwałe i satysfakcjonującej jakości, a koszt takich paneli niski, zapewne szklanymi smartfonami zainteresują się kolejni producenci. Corning już teraz obecny jest na znacznej części smartfonowych ekranów, a teraz wypowiedział wojnę dostawcom plastikowych i metalowych obudów. Pytanie tylko, czy szkło jest najodpowiedniejszym tworzywem do tworzenia obudów mobilnych gadżetów.