Wchodzę do sklepu, a tam krzaki. Tak w Chinach sprzedaje się smartfony

Wchodzę do sklepu, a tam krzaki. Tak w Chinach sprzedaje się smartfony

Fotograficzny kącik w największym salonie OPPO w Chinach
Fotograficzny kącik w największym salonie OPPO w Chinach
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Miron Nurski
Arkadiusz Stando
21.11.2023 16:15, aktualizacja: 19.01.2024 07:33

Na zaproszenie OPPO udałem się do Kantonu - 15-milionowego miasta w południowo-wschodnich Chinach, gdzie znajduje się największy salon tej marki. Takiego widoku się nie spodziewałem.

Sklep OPPO zlokalizowany jest w jednej z kantońskich galerii handlowych i na pierwszy rzut oka nie wyróżnia się niczym szczególnym od zachodnich salonów premium. Ot minimalistyczny wystrój, jasne ściany, drewniane stoły z wystawioną elektroniką i dużo wolnej przestrzeni. Ale - no właśnie - to tylko pierwszy rzut oka.

Salon OPPO w chińskim Kantonie
Salon OPPO w chińskim Kantonie© Licencjodawca | Miron Nurski

Spacerując po sklepie ciężko przegapić kącik imitujący ogrodową scenerię, w którym ulokowano sporo roślin, ławkę, dwie lampy studyjne i wielkie lustro.

Fotograficzny kącik w salonie OPPO w Chinach
Fotograficzny kącik w salonie OPPO w Chinach© Licencjodawca | Miron Nurski

Co krzaki robią w eleganckim salonie z elektroniką? Przedstawicielka OPPO tłumaczy, że w tym miejscu klienci mogą usiąść z upatrzonym smartfonem i sprawdzić... jak będą wyglądać z nim w terenie. Tak, idea jest taka, by klient usiadł na ławce, przyłożył telefon do ucha, przejrzał się w lustrze i ewentualnie strzelił sobie kilka fotek, by poprosić o opinię znajomych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Z naszej perspektywy brzmi to może dziwacznie, ale takie udogodnienie wpisuje się w preferencje zakupowe Chińczyków. Podczas gdy Europejczycy raczej cenią sobie minimalizm i funkcjonalność, o tyle w Państwie Środka pierwsze skrzypce zdaje się odgrywać wygląd. Im bardziej krzykliwy, tym lepiej, co staje się jasne po podejściu do strefy z pokrowcami.

Pokrowce do składanego smartfonu OPPO N3 Flip
Pokrowce do składanego smartfonu OPPO N3 Flip© Licencjodawca | Miron Nurski

Co prawda pokrowce są zdecydowanie bardziej fikuśne od samych smartfonów, ale w ich przypadku projektanci również pozwalają sobie na więcej udziwnień niż na Zachodzie. Żywe kolory, niejednolite faktury oraz miks różnych barw i materiałów - to wszystko tam jest.

OPPO Find X6 Pro
OPPO Find X6 Pro© Licencjodawca | Miron Nurski
OPPO Reno 11
OPPO Reno 11© Licencjodawca | Miron Nurski

A - no i figurki. Chińczycy uwielbiają figurki, więc bywają one dokładane do smartfonów. Co jest przy okazji świetnym pretekstem do nawiązania współpracy chociażby z wydawcą popularnej gry.

OPPO Reno 10 w limitowanej edycji League of Legends
OPPO Reno 10 w limitowanej edycji League of Legends© Licencjodawca | Miron Nurski

Zresztą OPPO - podobnie jak wielu innych chińskich producentów - ma swoją własną maskotkę. Oto Ollie.

Ollie - maskotka OPPO
Ollie - maskotka OPPO© Licencjodawca | Miron Nurski
Ollie - maskotka OPPO
Ollie - maskotka OPPO© Licencjodawca | Miron Nurski

Tamtejsi konsumenci przekładają swoje preferencje również na zachodnie smartfony czy zupełnie inne kategorie produktowe. Przechadzając się po ulicach dużych chińskich miast nietrudno trafić chociażby na tak upiększonego (?) iPhone'a:

Jak iPhone w Chinach, to koniecznie w kolorowym etui
Jak iPhone w Chinach, to koniecznie w kolorowym etui© Licencjodawca | Miron Nurski

Z kolei w sklepie z aparatami fotograficznymi zastałem taki widok:

Chińczycy udowadniają, że aparaty nie muszą być nudne
Chińczycy udowadniają, że aparaty nie muszą być nudne© Licencjodawca | Miron Nurski

Co jednak ciekawe, zamiłowanie Chińczyków do wodotrysków zdaje się nie mieć specjalnego przełożenia na rynek smartwatchów. Ani w salonie OPPO, ani gdziekolwiek indziej, nie widziałem w zasadzie ani jednego paska, który mógłbym uznać za dziwny.

OPPO Watch 3
OPPO Watch 3© OPPO

Niezależna opinia redakcji. Organizatorem wyjazdu była firma OPPO

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (36)