Weryfikacja w InPost Mobile. Musisz podać 6‑cyfrowy kod
Aplikacja InPost Mobile, wygodna między innymi do obsługi Paczkomatów, raz na jakiś czas wymaga weryfikacji użytkownika. To proces, który trzeba przeprowadzić, by konto nie zostało zablokowane. Od momentu pierwszego komunikatu, użytkownik ma na to 21 dni.
17.07.2022 15:37
Proces weryfikacji konta użytkownika w aplikacji InPost Mobile sugerowany jest co pewien czas przy uruchomieniu programu, ale można go również rozpocząć ręcznie z poziomu ustawień. Chodzi o potwierdzenie, że w telefonie wciąż działa numer telefonu będący w praktyce loginem użytkownika, co pozwala obsługiwać paczki kierowane do danej osoby. Numer komórkowy odbiorcy jest bowiem kluczowym elementem całego procesu obsługi przesyłek przez firmę InPost.
Weryfikacja w InPost Mobile polega na wprowadzeniu do aplikacji 6-cyfrowego kodu, który jest automatycznie wysyłany SMS-em na numer podany przy rejestracji. Jeśli dana karta SIM jest nadal włożona w konkretnym smartfonie, kod może się nawet "sam przepisać" (zależnie od przydzielonych uprawnień) z wiadomości SMS w odpowiednie pole formularza. W efekcie użytkownik musi tylko kilka razy z rzędu nacisnąć jedyny dostępny w aplikacji przycisk, a cały proces zajmie w najgorszym razie pół minuty.
Aplikacja InPost Mobile pozwala na bieżąco śledzić sytuację przesyłek obsługiwanych przez InPost. Od dawna program pozwala między innymi zdalnie otwierać Paczkomaty, by odbierać przesyłki bez dotykania ekranu maszyny, a od kilku tygodni - także podczas nadawania własnych paczek i zwrotów. Aplikacja dostępna jest na Androida oraz iOS-a.
Oskar Ziomek, dziennikarz Komórkomanii