Więcej reklam za niższe rachunki?

Strona głównaWięcej reklam za niższe rachunki?
21.11.2008 15:00
Więcej reklam za niższe rachunki?
Kira Czarczyńska
Kira Czarczyńska

Użytkownicy telefonów komórkowych ogólnie za reklamami nie przepadają, ale można ich skusić do zgody na oglądanie większej ilości SMS-ów od działów marketingu. I to w bardzo prosty sposób: obniżając im w zamian rachunki, czyli w zasadzie po prostu płacąc za odbieranie tych reklam. Według firmy Transverse - zgodziłoby się na takie rozwiązanie aż 61% klientów sieci GSM.

Użytkownicy telefonów komórkowych ogólnie za reklamami nie przepadają, ale można ich skusić do zgody na oglądanie większej ilości SMS-ów od działów marketingu. I to w bardzo prosty sposób: obniżając im w zamian rachunki, czyli w zasadzie po prostu płacąc za odbieranie tych reklam. Według firmy Transverse - zgodziłoby się na takie rozwiązanie aż 61% klientów sieci GSM.

Wymagania potencjalnych odbiorców reklam są jednak spore:

  • 19% zgodziłoby się na otrzymywanie reklam w zamian za 25-procentową obniżkę
  • 36% oczekuje rachunków mniejszych o połowę
  • 7% chce zniżki aż 75%
  • 14% zgodzi się na reklamy tylko wtedy, kiedy w ogóle nie będzie musiało płacić rachunków

Jedna trzecia respondentów okazała się jednak nieprzekupna: nie życzą sobie otrzymywania reklam niezależnie od profitów, jakie zaproponuje im za to operator.

W związku z tymi warunkami, raczej nie należy się spodziewać masowego zainteresowania reklamodawców partycypowaniem w kosztach połączeń odbiorcy - aczkolwiek nie znaczy to rzecz jasna, że marketing mobilny zniknie czy choćby nieco przystopuje...

Badanie przeprowadzone zostało przez iGR na zlecenie firmy Transverse na grupie 810 mobilnych subskrybentów w wieku od 18 do 65 lat. Szef iGR, Iain Gillott, komentując wyniki stwierdził: ze względu na aktualną sytuację ekonomiczną, klienci aktywnie szukają sposobów na obniżenie swoich miesięcznych wydatków. Ja mam jednak bardziej wrażenie, że to firmy aktywnie szukają sposobów zwiększania zysków, a klienci z ich pomysłów albo korzystają, albo nie - w zależności od tego czy uznają je za opłacalne... W końcu to nie klienci wpadli na pomysł badania, prawda?

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)