Wojna o reklamy w T‑Mobile: czy portale zablokują treść?

T-Mobile zablokuje reklamy, portale zablokują dostęp
T-Mobile zablokuje reklamy, portale zablokują dostęp
Kira Czarczyńska

17.10.2011 05:45, aktual.: 17.10.2011 07:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kto lubi podczas przeglądania Internetu przedzierać się przez dziesiątki reklam, ręka do góry. Nie widzę... Sieć komórkowa T-Mobile też zdaje sobie sprawę z tego, że reklamy - delikatnie mówiąc - denerwują, zwłaszcza jeśli korzystamy akurat z komórki. Kiedy jednak operator zaproponował usługę blokowania reklam, rozpętała się wojna...

Drugą stroną konfliktu są rzecz jasna serwisy internetowe, które z tych denerwujących reklam się utrzymują. To one stracą na usłudze, która dla klientów będzie zdecydowanie korzystna.

Nowa usługa T-Mobile: blokowanie reklam

Kilka dni temu na konferencji prasowej sieć T-Mobile ogłosiła, że ma gotowy system blokowania reklam na poziomie operatora. Prezes zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej poinformował wówczas o rozpoczęciu mających potrwać kilka miesięcy testów tej technologii, z udziałem kilku tysięcy abonentów sieci T-Mobile. Usługa obniży koszty korzystania z mobilnego Internetu o prawie 20% - obecnie szacuje się, że na każde 10 zł wydanych na transmisję danych 2 zł pochłaniają reklamy.

Klient ma mieć wybór, czy korzystać z tej usługi, czy przeglądać strony internetowe normalnie, z reklamami. Blokowanie będzie darmowe, a sieć zamierza zrekompensować reklamodawcom straty w inny sposób, na przykład podpisując umowy z konkretnymi podmiotami, których banery wyświetlane będą niezależnie od blokady.

Klienci zachwyceni, portale - nieszczególnie

Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska odniósł się do nowej usługi zdecydowanie negatywnie, uznając, że źle wpłynie ona na rozwój polskiej branży interaktywnej i reklamowej. Same portale internetowe, utrzymujące się w dużym stopniu właśnie z reklam, zwłaszcza największe, jak ONET, Wirtualna Polska, Interia, o2 czy Gazeta.pl, mogą natomiast zażądać rekompensaty za straty, jakie poniosą w wyniku wprowadzenia tej usługi.

Efekt?

Wojna nadal trwa, a sieć T-Mobile zapowiada, że nie zamierza wycofać się z testów usługi. Mimo całej mojej niechęci do banerów muszę powiedzieć, że trochę ich właścicieli rozumiem: utrzymanie serwera czy redakcji to jednak spore koszty i muszą się jakoś zwrócić. Dopóki blokowanie reklam jest na poziomie pojedynczego użytkownika, tragedii nie ma - tu jednak mówimy o zablokowaniu banerów przez całą sieć komórkową, jedną z największych w kraju. Znaczący spadek dochodów jest niestety pewny.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także