Wpadka HTC? Litości. Firmie należą się brawa za szczerość

HTC U11
HTC U11
Miron Nurski

21.12.2017 14:32, aktual.: 21.12.2017 15:32

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Tego jeszcze nie grali. Producentowi smartfonów oberwało się za to, że... nie skłamał.

Rita El Khoury z serwisu Android Police donosi o "wpadce HTC". Zanim przejdę do rzeczy, obejrzyjcie poniższy spot.

HTC U11+ - Danielle Harrison's Ice Skating Selfie

Na wideo widzimy łyżwiarkę figurową Danielle Harrison, która wykonuje różne akrobacje jednocześnie robiąc sobie selfie smartfonem HTC U11+. W pewnym momencie jedno ze zdjęć pojawia się na ekranie.

Selfie zrobione smartfonem HTC U11+
Selfie zrobione smartfonem HTC U11+

Cóż, nie jest to najpiękniejsze selfie w historii ludzkości. Jest ciemne, a tło poruszone. Tylko czy to powód, by nazywać publikację tego spotu "wpadką"?

Wpadka byłaby wtedy, gdyby HTC pokazało w tym momencie zdjęcie zrobione lustrzanką za 50 000 dolarów

Warunki podczas robienia wspomnianego selfie były naprawdę trudne. Łyżwiarka znajdywała się w ruchu, a oświetlenie jest wyjątkowo niekorzystne. Uwzględniając te czynniki, aparat U11+ naprawdę poradził sobie nie najgorzej.

Wpadkę to zaliczyła Nokia, która swego czasu wypuściła podobne skądinąd wideo z fragmentami rzekomo nagranymi Lumią 920. W pewnym momencie w oknie jednego z budynków pojawiło się odbicie mężczyzny trzymającego w rękach profesjonalną kamerę.

Nokia Lumia 920 Pureview announcement fail or media stunt ?

Czy HTC mogło zadbać o bardziej korzystne warunki, aby selfie było udane? Mogło. Ja szanuję jednak Tajwańczyków za to, że nie nagina rzeczywistości, co w dzisiejszych czasach jest rzadkością.

Gdyby wszystkie firmy były w swoich reklamach równie szczere, nikt nie zwróciłby uwagi na to, że zdjęcie z reklamy HTC nie jest idealne.

Swoją drogą HTC ogóle jest do bólu szczere jeśli chodzi o kampanię U11+. Już wcześniej rzuciło mi się w oczy hasło "Jeden z najlepszych na rynku" na oficjalnej stronie firmy.

Obraz

Często w materiałach promocyjnych można znaleść określenia typu "rewelacyjny", "przełomowy" czy "najlepszy", ale "jeden z najlepszych"? Z czymś takim spotkałem się pierwszy raz.

Czy kampania HTC okaże się skuteczna? Cóż, pewnie nie. Klienci lubią być okłamywani, więc na koniec dnia sięgną pewnie po telefon reklamowany zdjęciami z lustrzanki, który ma "najlepszy aparat na rynku". Niemniej nawet jeśli marketingowa szczerość nie przełoży się na sprzedaż, wciąż nie widzę podstaw, by z tego powodu publicznie wytykać firmie "wpadkę".

Ale tak - krytykujmy marki za nieukrywanie prawdy, a potem dziwmy się, że Big Mac na żywo jest 2 razy mniejszy niż w reklamie.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także