Wywiad z ekipą Snail Games, twórcami gry Taichi Panda

Wywiad z ekipą Snail Games, twórcami gry Taichi Panda

Wywiad z ekipą Snail Games, twórcami gry Taichi Panda
Zbigniew Kowal
28.12.2015 10:36, aktualizacja: 28.12.2015 11:36

Zapraszamy do wywiadu z twórcami takich gier jak: Taichi Panda, Ministry of War oraz Age of Wushu. Deweloperzy z Chin mają ciekawe podejście do tematu mobilnych MMO, za które zostali wyróżnieni w kategorii Gry Roku 2015 przez ekipę Google’a. Z naszej rozmowy dowiecie się dlaczego ich gry reklamują gwiazdy MMA oraz jakie wrażenie zrobił na nich Wiedźmin 3. Nie brakuje także niewygodnych pytań o model freemium lub zarobki!

Obraz

Witaj Bo Nian. Jest mi niezmiernie miło, że znalazłeś czas na wywiad dla Komorkomania.pl. Czy mógłbyś przedstawić Snail Games nieco bliżej polskim czytelnikom? Jak duża jest wasza firma i jak obszerny był zespół pracujący nad Taichi Panda?

Snail Games założono w 2000 roku. Od 15 lat specjalizujemy się w dostarczaniu rozrywki online. Wydaliśmy kilkadziesiąt różnych tytułów w ponad 60 krajach na świecie, w tym dobrze Wam znane Taichi Panda, jak również Ministry of War, Bounty Bay Online oraz nasze flagowe MMO zatytułowane Age of Wushu. W chwili obecnej zatrudniamy ponad 3000 osób, natomiast nad Taichi Panda pracowało dokładnie 71 osób.

Wasze studio nie obawia się łączyć kilku różnych gatunków (RPG, MMO, dungeon crawler) w jednym tytule. Co sprawiło wam najwięcej problemów podczas produkcji gry i jak długo trwał proces tworzenia Taichi Panda?

Stworzenie Taichi Panda zajęło nam nieco ponad rok czasu z uwzględnieniem nowych aktualizacji oraz cyklicznie publikowanych dodatków. Większość załogi może pochwalić się kilkuletnim stażem przy produkcji gier na konsole, dlatego też łatwo jest nam łączyć kilka gatunków razem. Największym wyzwaniem było oczywiście utrzymanie płynnej akcji na wielu urządzeniach mobilnych, które mają swoje ograniczenia sprzętowe.

Ekipa Snail Games świętuje sukces Taichi Panda.
Ekipa Snail Games świętuje sukces Taichi Panda.

Panda to bardzo urocze zwierzątko, które nie kojarzy się z agresją. Dlaczego zdecydowaliście się uczynić pandę głównym bohaterem gry akcji? Czy zespół inspirował się sukcesem filmu Kung Fu Panda od wytwórni DreamWorks?

Na wczesnym etapie projektowania gry, zdecydowaliśmy się na stworzenie fajnego RPG-a z elementami magii. Chcieliśmy stworzyć coś ekscytującego i zabawnego, czego wcześniej nie było na rynku gier mobilnych. Jednocześnie chcieliśmy wykorzystać klasyczne dla chińskiego rynku elementy, aby zdobyć popularność również na lokalnym rynku. Panda jest symbolem w Chinach, który każdy kocha. Dlatego też zdecydowaliśmy się wykorzystać jej popularność do stworzenia nowej gry. Nie doszukiwałbym się zatem analogii do innych produkcji tego typu jak wspomniane przez ciebie Kung Fu Panda.

Porozmawiajmy o finansach oraz liczbie pobrań. Czy mógłbyś uchylić nieco rąbka tajemnicy i powiedzieć jak dobrze idzie sprzedaż Taichi Panda?

Gra okazała się być krótkotrwałym, globalnym hitem. Jak do tej pory pobrano ponad 50 milionów kopii gry na całym świecie. Nie podajemy do wiadomości publicznej informacji na temat finansów. Mogę natomiast powiedzieć, że aplikacja utrzymywała się wysoko w Top Grossing w wielu krajach więc z jej sukcesu jesteśmy jak najbardziej zadowoleni.

Klasyczny open space dla wykwalifikowanych pracowników Snail Games.
Klasyczny open space dla wykwalifikowanych pracowników Snail Games.

Użytkownicy dość sceptycznie podchodzą do gier w których wydawanie dodatkowej gotówki jest ważniejsze aniżeli umiejętności graczy. Dlaczego zdecydowaliście się opublikować Taichi Panda jako tytuł freemium?

Podstawą naszej filozofii projektowania gier jest zachowanie balansu oraz danie wyboru graczom. Model Freemium pozwala większej ilości osób spróbować gry za darmo. Później mogą zdecydować czy chcą kontynuować zabawę i czy chcą inwestować kolejne pieniądze w rozgrywkę. Do wyboru są różne opcje w zależności od poziomu zaangażowania oraz preferencji gracza. Warto jednak podkreślić, że wszystko co jest do kupienia w grze można otrzymać równie za darmo poświęcając odpowiednią ilość czasu. Wybraliśmy Freemium, aby więcej osób mogło zagrać w Taichi Panda zapewniając nam jednocześnie wartościowy model biznesowy.

Muszę przyznać, że trailer w którym Ronda Rousey reklamuje grę jest niesamowity. Dlaczego zdecydowaliście się zatrudnić gwiazdę kobiecego MMA do promocji gry? Czy sama zawodniczka grała w Taichi Panda?

W szeregach naszej załogi jest sporo fanów MMA. Kiedy starowaliśmy z Taichi Panda, Ronda pokonała Bethe Correia na UFC 190 w Rio de Janeiro stając się rozpoznawalną na całym świecie zawodniczką. W Taichi Panda również musisz pokonać wielu przeciwników. Gra pozwala stworzyć własnego wojownika, który wykorzystuje swoje atuty w walce z innymi. Musisz poznać słabe punkty oponentów, aby wygrać. Podobnie jest z karierą Rondy Rousey w MMA. Ona pracuje mocno na treningach, aby piąć się w górę. Postanowiliśmy zaprosić ją do współpracy, mając na uwadze podobieństwa pomiędzy mieszanymi sztukami walki a naszą rozgrywką. Ronda uwielbia gry, czemu dała wyraz grając również w Taichi Panda!

Taichi Panda: Ronda Rousey Spot - Behind the scenes

Wasze gry bardzo często są wydawane w kilku językach. Jak ważne dla Snail Games są inne rynki niż amerykański lub chiński? Czy planujecie dodać nowe języki do swoich gier?

W chwili obecnej mamy sześć różnych wersji językowych Taichi Panda: angielską, francuską, niemiecką, rosyjska, arabską oraz chińską. Już niedługo zlokalizujemy Taichi Panda oraz Age of Wushu na język turecki. Każdy kolejny rynek poza lokalnym jest dla nas bardzo ważny. Planujemy poszerzać nasze horyzonty i chcemy dodawać nowe języki. Bez obaw, o języku polskim również pomyślimy!

Wasze gry prezentują się doskonale pod względem graficznym. Jakie narzędzia wykorzystujecie do osiągnięcia tak doskonałych efektów? Czy korzystacie z popularnego środowiska Unity 3D, czy też może tworzycie gry używając własnego silnika graficznego?

Taichi Panda zostało stworzone przy użyciu silnika Flexi, który jest naszym autorskim rozwiązaniem. Na początku gra była projektowana z myślą o komputerach oraz konsolach. Dopiero później zdecydowaliśmy zaimplementować poprawki, które pozwoliły naszemu silnikowi tworzyć gry również na urządzenia mobilne. Na dzień dzisiejszy, dysponujemy już czwartą generacją własnego środowiska do tworzenia gier.

Chillout zone dla pracowników firmy.
Chillout zone dla pracowników firmy.

Po instalacji Taichi Panda gracz musi pobrać kolejne 250 MB aktualizacji. Dodatkowo wymagane jest również zalogowanie się na konto użytkownika przy wykorzystaniu Facebooka. Jakie pobudki kierowały wami przy implementacji tak uciążliwych rozwiązań?

Jako twórcy gier, chcemy podnosić jakość mobilnego gamingu. Zawsze staramy się usprawniać rozgrywkę z myślą o naszych graczach. W rezultacie czego, niezbędne są optymalizacje, poprawki oraz nowe dodatki które trzeba pobrać do istniejącego już produktu. Zdajemy sobie sprawę że trzeba wykonać kilka dodatkowych kroków przez zagraniem i doceniamy graczy którzy to rozumieją i wykazują się cierpliwością. Jako że rozgrywka wieloosobowa w Taichi Panda wymaga wparcia kolegów (wejście teamu do lochów to jedna z ciekawszych opcji w grze), uznaliśmy że Facebook ułatwi graczom pozyskiwanie znajomych do eksplorowania gry razem.

Pytanie rozluźniające. Co najbardziej podoba się wam w tworzeniu gier na urządzenia mobilne?

Mamy w sobie dość sporo entuzjazmu do tworzenia gier. Przykładamy ogromną uwagę do techniki i jakości wykonania. Naszym nadrzędnym celem jest dostarczanie wspaniałej rozrywki dla naszych graczy. Rozwiązywanie problemów technicznych traktujemy jako achievement do zdobycia. Gdy gracze komplementują nasza pracę, to sprawia nam to najwięcej radości.

Drugie śniadanie można zjeść również na uroczym patio :)
Drugie śniadanie można zjeść również na uroczym patio :)

Wasza gra trafiła do rankingu najlepszych aplikacji 2015 roku według ekipy Google’a. Po takiej nagrodzie nie można osiąść na laurach. Co planujecie dalej?

Korzystając z okazji, chciałbym podziękować wszystkim graczom za wsparcie przy tworzeniu Taichi Panda. Bez nich nie osiągnęlibyśmy sukcesu, a Google nie wyróżniłoby naszej gry w swoim podsumowaniu najlepszych gier 2015 roku. Będziemy nadal wspierać Taichi Panda publikując nowe dodatki oraz aktualizacje. Duży nacisk położymy na lokalizacje gry na inne języki, aby więcej graczy mogło dołączyć do zabawy. Co więcej, planujemy wydać kolejne gry z serii Taichi Panda w przyszłości.

Na zakończenie wywiadu krótkie pytanie o Polskę. Co wiesz na temat naszego kraju? Czy grałeś może w jakiś polskie produkcje lub rozpoznajesz polskie studia developerskie?

Osobiście nie miałem nigdy okazji odwiedzić Polski. Jednak jako wielki fan muzyki klasycznej, uważam że Fryderyk Szopen jest wspaniały. Dzięki jego muzyce Polska jest mi trochę znana. Podoba mi się także Wiedźmin 3. Myślę że ta produkcja otwarła nowy rozdział w grach RPG i bez dwóch zdań jest to wymarzony tytuł dla wszystkich fanów RPG-ów. Wiedźmin jest swoistym benchmarkiem w swojej kategorii.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]

Pobierz Taichi Panda z App Store

Pobierz Taichi Panda z Google Play

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)