Xiaomi właśnie pozamiatało na rynku wearables. Jednym urządzeniem, a będą kolejne

Mi Band
Mi Band
Źródło zdjęć: © Xiaomi
Miron Nurski

15.06.2015 08:32, aktual.: 15.06.2015 10:32

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wiele raportów analityków wskazuje na to, że Xiaomi świetnie radzi sobie na rynku wearables, choć ma w swojej ofercie tylko jeden gadżet tego typu. Teraz Chińczycy sami pochwalili się wynikami sprzedaży opaski Mi Band.

Z najnowszego raportu firmy IDC wynika, że w pierwszym kwartale 2015 roku Xiaomi dostarczyło ok. 2,8 mln swoich opasek wskakując tym samym na drugą pozycję na rynku inteligentnej galanterii obejmującej nie tylko opaski fitness, ale i smartwatche. Jest to o tyle ciekawe, że wśród liderów jest to jedyna firma, w przypadku której nie dało się ustalić wzrostu sprzedaży rok do roku, gdyż w analogicznym okresie roku ubiegłego Xiaomi na tym rynku jeszcze w ogóle nie było.

Liczba inteligentnych opasek i smartwatchy dostarczonych w pierwszym kwartale
Liczba inteligentnych opasek i smartwatchy dostarczonych w pierwszym kwartale© IDC

Chińskiemu producentowi wystarczyło zatem pół roku i jeden produkt, by zostawić w tyle Garmina, Samsunga i Jawbone'a i inne firmy o bogatym i rozbudowywanym od lat portfolio.

Teraz - jak donosi Xiaomi Today - firma oficjalnie chwali się, że globalnie rozesłała już 6 milionów opasek Mi Band. Nie oznacza to, że jej pozycja na podium się poprawiła, gdyż do w drugim kwartale do sklepów zdążył już trafić Apple Watch, ale liczba sama w sobie robi wrażenie. Zwłaszcza że Mi Band cieszy się sporym zainteresowaniem także w krajach, w których Xiaomi nie jest nawet oficjalnie obecne.

Mi Band
Mi Band© Xiaomi

Sam zresztą przyczyniłem się do tego wyniku i nie żałuję, bo jest to produkt warty każdej złotówki. Dlatego też z niecierpliwością czekam na smartwatcha Xiaomi, który - według zapowiedzi przedstawicieli firmy - będzie mógł się poszczycić okrągłą tarczą i "najlepszym doświadczeniem użytkownika". Jeśli jego cena będzie atrakcyjna - a z pewnością będzie - zapowiada się prawdziwy hit.

Źródła: Xiaomi Today; IDC

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także