Xiaomi w Polsce rośnie, a Huawei spada. Sprzedaż smartfonów w III kwartale 2019 zmalała

Xiaomi goni wicelidera sprzedaży smartfonów w Polsce
Xiaomi goni wicelidera sprzedaży smartfonów w Polsce
Źródło zdjęć: © ICHPL Imaginechina/Associated Press/East News
Arkadiusz Stando

12.11.2019 11:00, aktual.: 12.11.2019 12:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Samsung, Huawei i Xiaomi pozostają liderami rynku smartfonów w Polsce. Ale jest spora zmiana w III kwartale 2019 roku. Podczas, gdy lider i wicelider zaliczyli spadki sprzedaży o kolejno 2,2 oraz 1 proc., Xiaomi wzrosło o całe 4,5 proc.

W trzecim kwartale 2019 roku Polacy kupili 2,46 miliona smartfonów. To o 2,2 proc. mniej niż w poprzednim roku. Tak wynika z danych zebranych przez IDC, o których pisze "Rzeczpospolita". Jako jedyna firma z całego rynku, Xiaomi wzrasta o 4,5 procent w porównaniu do drugiego kwartału 2019 roku.

Xiaomi zyskuje pozycję, a rywale sporo tracą

Lider udziału rynkowego Samsung zalicza spadek sprzedaży o 2,2 proc. Huawei traci jeden procent, Apple 0,3 proc, Motorola 0,9 proc, a pozostałe marki pozostają na poziomie z poprzedniego kwartału. Smartfony Xiaomi zajmują teraz aż 16,2 proc. rynku, przy 11,7 proc. w poprzednim kwartale.

Obraz
© Rzeczpospolita

Spory spadek w porównaniu do ubiegłego roku zalicza Huawei. Chiński gigant w 2018 miał o ponad 30 proc. lepsze wyniki. Tym samym w III kwartale 2019 roku zajmują 23,5 proc. rynku. Jeśli tak dalej pójdzie, tytuł wicelidera sprzedaży w Polsce może przejąć inna chińska firma - Xiaomi.

– Mimo iż Samsung od dawna jest liderem sprzedaży smartfonów w Polsce, to nie ta marka najbardziej skorzystała na problemach Huawei – komentuje Marek Kujda, analityk IDC w Polsce, dla portalu "Rzeczpospolita". Warto zauważyć, że udział Huawei liczy się razem z marką Honor.

Źródło artykułu:WP Komórkomania