Xiaomi, serio? Reklama Mi 10 nie mogłaby być bardziej nie na miejscu

Xiaomi, serio? Reklama Mi 10 nie mogłaby być bardziej nie na miejscu

Xiaomi, serio? Reklama Mi 10 nie mogłaby być bardziej nie na miejscu
Miron Nurski
01.04.2020 07:13, aktualizacja: 01.04.2020 15:52

"Nigdy nie było lepiej, więc kup nasz smartfon i rób zdjęcia", czyli Xiaomi w czasach zarazy.

Cały glob walczy z pandemią koronawirusa. Liczba chorych na COVID-19 nieubłaganie zbliża się do miliona, a zmarli liczeni są w dziesiątkach tysięcy. Świat stanął u progu kryzysu gospodarczego nieporównywalnego najpewniej z niczym, co miało miejsce po II wojnie światowej. Rządy kolejnych krajów - w tym Polski - wprowadzają coraz bardziej restrykcyjne ograniczenia swobód obywatelskich, byle tylko spowolnić rozprzestrzenianie się wirusa.

A oto jak wygląda pogrążony w pandemii świat w oczach Xiaomi

Hasła ze spotu promującego Xiaomi Mi 10
Hasła ze spotu promującego Xiaomi Mi 10© Xiaomi / YouTube

Nie, to nie primaaprilisowy żart. To klatki wycięte z filmu promocyjnego, który został wyemitowany podczas polskiej premiery Xiaomi Mi 10. Całość do obejrzenia tutaj (od 24:25).

Ciężko wyobrazić mi sobie reklamę, która w świetle ostatnich wydarzeń byłaby bardziej nie na miejscu.

Oczywiście wiem, jak działa ta branża. Sama premiera miała miejsce pod koniec marca, ale spot został pewnie przygotowany kilka miesięcy temu, gdy o koronawirusie nikt jeszcze nie słyszał. W głowie mi się jednak nie mieści, że ktoś pomysł emisji tego klipu przyklepał.

Wydarzenie zostało przecież zorganizowane już w czasie pandemii. Było transmitowane online i po raz pierwszy odbyło się bez mediów i fanów marki, których Xiaomi ma w zwyczaju na tego typu imprezy zapraszać. Mało tego - prezentacja rozpoczęła się od przypomnienia, że firma przekazała Ministerstwu Zdrowia kilkadziesiąt tysięcy masek ochronnych i elektronicznych termometrów (co się oczywiście ceni).

Jak jednak można z jednej strony informować o pomocy udzielonej ludzkości w tych trudnych czasach, a po kilku minutach wyskoczyć z przekazem, cytuję: "Nigdy nie było lepiej, więc kup nasz smartfon i rób zdjęcia"?! Czasy, w których każdy spacer wiąże się z ryzykiem czyjejś choroby lub nawet śmierci, chyba nie są najlepszym momentem na start kampanii z takim właśnie przekazem.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (37)