Xiaomi w obliczu koronawirusa. "Nie podniesiemy cen, jeśli nie będzie to konieczne"

Xiaomi musiało na jakiś czas anulować stacjonarną sprzedaż i skupiło się na internetowej. Aby zachęcić klientów do kupna, marka przygotowała przeceny i sprzedaż na specjalnych warunkach. Firma mocno odczuła skutki pandemii, jednak chce zachować obecne ceny - przynajmniej w Europie.

CookieWei / Shutterstock.com
CookieWei / Shutterstock.com
Patryk Korzeniecki

Xiaomi musiało zdecydować się na radykalne kroki w związku z panującą pandemią. M.in. zamknięcie sprzedaży stacjonarnej. Sytuacja jest na tyle poważna, że głos w tej sprawie zabrał sam dyrektor zarządzający naszym obszarem.

Xiaomi wystosowało oficjalne stanowisko

Tony Chen, dyrektor generalny Xiaomi w naszym regionie, wystosował oficjalny list do fanów marki, którego pełną treść znajdziecie na końcu tekstu. Oczywiście dotyczy on pandemii koronawirusa. Przedstawiciel firmy w nim znaczenie klientów dla marki, prosi o czerpanie wiedzy ze sprawdzonych źródeł oraz częste czyszczenie smartfonu i rąk. Poruszył też temat, który mnie ostatnio martwił - ceny.

Obawiałem się, że spadek produkcji i podaży spowoduje wzrost stawek za smartfony. Xiaomi mocno odczuło konsekwencje ostatnich wydarzeń, zwłaszcza, że firma operuje na i tak już niskich marżach.

Tony Chen zapewnił jednak, że w naszym regionie Xiaomi będzie starało się nie podnosić cen za wyroby marki - chyba, że będzie to naprawdę konieczne.

Atrakcyjne promocje mają zachęcić do kupna

Xiaomi przygotowało sporo promocji. Wiosenna obniżka cen obejmuje smartfony z różnych półek cenowych. Taniej kupimy następujące telefony:

  • Redmi 7A 2/16 GB - del449 złotych/del 349 złotych,
  • Redmi 8A 2/32 GB - del549 złotych/del 499 złotych,
  • Redmi Note 8 Pro 6/64 GB - del1199 złotych/del 999 złotych,
  • Xiaomi Mi Note 10 6/128 GB - del2499 złotych/del 2199 złotych.
Obraz
© mihome.pl

Ponadto kupując Xiaomi Mi 9T Pro 6/128 GB otrzymamy kartę podarunkową na następne zakupy w sklepie o wartości 300 złotych.

Xiaomi postanowiło też obniżyć ceny etui i folii ochronnych o 30 proc..

Xiaomi zamknęło sklepy, ale telefony dowiezie za 0 zł

Wszystkie salony Xiaomi w Polsce są nieczynne do odwołania. Firma chce w ten sposób dostosować się do zaleceń epidemiologicznych i nie gromadzić ludzi w dużych skupiskach. Nie oznacza to jednak, że sprzedaż jest wstrzymana. Od czego są sklepy internetowe?

Obraz

Xiaomi w ramach rekompensaty uruchomiło program darmowej dostawy w autoryzowanych sklepach. Są jednak pewne limity:

Xiaomi tradycyjnie pozwoli skorzystać w razie potrzeby z rat 0 proc.. Wydłużyło też okres zwrotu towaru z 14 do 30 dni.

Mam nadzieję, że nie doczekamy się wzrostu cen, jednak nie wiadomo, jak sytuacja się potoczy.

Poniżej pełna treść wspomnianego listu.

[](Tony Chen):

Drodzy Mi Fani,przede wszystkim, mam nadzieję, że jesteście bezpieczni i pozostajecie w zdrowiu w obliczu zagrożenia, jakim jest wirus COVID-19. To trudny czas dla nas wszystkich, dlatego tak ważne jest, abyśmy zachowali spokój, unikali panicznych zakupów oraz zawsze weryfikowali źródła informacji. Chcemy Was zapewnić, że jesteście dla nas bardzo ważni, bo przecież #NoMiWithoutYou. Dlatego proszę Was, abyście czerpali informacje tylko od zaufanych instytucji oraz ekspertów zdrowia publicznego.

Dla Xiaomi zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników, partnerów i klientów ma ogromne znaczenie. Dlatego jako Dyrektor Generalny Xiaomi w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, oraz krajów nordyckich, zachęcam wszystkich do zadbania o własne zdrowie, poprzez częste mycie rąk, spożywanie zdrowych posiłków, dostateczną ilość snu i regularne czyszczenie swojego smartfonu. Porady, jak dezynfekować telefon znajdziecie na naszych platformach społecznościowych.

Oprócz wskazówek zdrowotnych, mam dla Was również kilka informacji. Jako firma wyznaczająca trendy w stylu życia, wspierana przez społeczność ludzi uwielbiających wyzwania i ciekawych świata, oddział Xiaomi w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz krajów nordyckich przygotował szereg planów na 2020 rok. Wprowadzimy na rynek wiele produktów z kategorii lifestyle i smart – od topowych smartfonów po sprzęty domowe. Każde urządzenie będzie prezentowane właśnie z myślą o Was, byście czuli satysfakcję z jego użytkowania.

Środowisko biznesowe Europy Środkowo-Wschodniej oraz krajów nordyckich bardzo odczuwa obecną trudną sytuację. Wpływa to na nasze i tak już niskie marże. Pomimo to, zrobimy co w naszej mocy, aby niezmiennie dostarczać produkty wysokiej jakości w uczciwych cenach. Xiaomi w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz krajach nordyckich nie podniesie cen produktów, jeśli nie będzie to absolutnie konieczne.

Tymczasem będziemy stale monitorować dynamicznie zmieniającą się sytuację. Wszyscy jesteśmy częścią szerszego społeczeństwa i obywatelami świata. Uważajmy na siebie nawzajem.

Będziemy Was na bieżąco informować o wszystkich nowościach! Bądźcie z nami!

Źródło artykułu:WP Komórkomania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (3)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.