Xiaomi z obiektywem Hasselblada? Producent może połączyć siły z fotograficznym gigantem
Xiaomi może niedługo dogonić konkurentów pod względem jakości fotografii. Ma w tym pomóc kolaboracja z jedną z czołowych marek świata fotografii.
23.01.2020 | aktual.: 23.01.2020 16:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Xiaomi sukcesywnie zwiększa jakość zdjęć w swoich telefonach. Najlepszym telefonem producenta pod tym względem był model Xiaomi Mi Note 10. Firma zastosowała w nim sensor HMX o rozdzielczości 108 MP. Był on zaprojektowany we współpracy z Samsungiem. Okazuje się, że firma rozgląda się za kolejnym partnerem.
Xiaomi myśli nad współpracą z czołowymi markami fotograficznymi
Xiaomi zamieściło interesującą ankietę. Pyta w niej użytkowników, z kim ma zawiązać współpracę. W ankiecie przewinęły się takie marki jak Hasselblad, Canon i Nikon.
To firmy z dużym zapleczem technologicznym i wieloletnim doświadczeniem w produkcji sprzętu fotograficznego i optycznego. Są kojarzone nawet przez tych, którzy z branżą obrazowania nie mają zbyt wiele wspólnego.
Grzechem byłoby tu nie wspomnieć, że aparat Hasselblada był wykorzystany do fotografowania misji Apollo 11. To właśnie ta marka prowadzi w omawianej ankiecie.
Skorzystanie z wiedzy bardziej doświadczonego gracza z pewnością poprawiłoby poziom obrazu z aparatów następnych modeli smartfonów Xiaomi. Byłaby to dobra okazja nie tylko na popracowanie nad jakością optyki, ale także algorytmów - a pod tym względem Chińczycy byli od zawsze nieco z tyłu.
Nie wszyscy widocznie są tego samego zdania. Okazuje się, że jest sporo osób, którym jakość obrazu w telefonach Xiaomi odpowiada - opcję "nie ma takiej potrzeby" zaznaczyło prawie tyle samo osób, co "Canon".
Nie kryję zaskoczenia. Absolutnie nie spodziewałem się takiego ruchu ze strony marki. Przypomnę, że Motorola współpracowała już z Hasselbladem, Nokia z Zeissem, a Huawei z Leicą. Jeśli następne smartfony Xiaomi sprzedawane będą ze znaczkiem Canona albo Nikona przy aparacie, to byłaby to jedna z najważniejszych zmian w historii firmy i szansa na dogonienie konkurentów.