YouTube zaostrza kurs wobec blokerów reklam
YouTube poinformował o planie wprowadzenia bardziej restrykcyjnej polityki wobec aplikacji pozwalających blokować reklamy. W efekcie wysyła do użytkowników prosty komunikat: albo akceptujesz reklamy, albo musisz zapłacić.
17.04.2024 09:34
W ogłoszeniu opublikowanym na swojej stronie internetowej YouTube dał jasno do zrozumienia, że ma zamiar zaostrzyć środki wymierzone w firmy, które oferując blokowanie reklam, naruszają warunki korzystania z ich serwisu.
Użytkownicy korzystający z tego rodzaju oprogramowania powinni przygotować się na możliwość zablokowania dostępu do filmów. YouTube tłumaczy, że reklamy nie tylko dają miliardom ludzi możliwość bezpłatnego oglądanie wideo, ale pozwalają także zarabiać pieniądze twórcom materiałów publikowanych na serwisie.
YouTube zapowiedział w swoim oświadczeniu, że ma zamiar aktywnie działać na rzecz ochrony nie tylko swojej platformy, ale także publikujących na niej twórców i korzystających z niej widzów. Dlatego też będzie podejmować konkretne akcje wobec aplikacji naruszających regulamin serwisu.
Osoby, które wolą oglądać filmy bez przerw reklamowych, są zachęcane do subskrypcji YouTube Premium. Cena tej usługi w Polsce wynosi miesięcznie 25,99 zł.