Z Chrome'a dla iOS‑a korzysta 1,5% użytkowników
W zeszłym miesiącu do App Store zawitała oczekiwana od dawna przeglądarka Chrome. W niespełna 24 godziny stała się ona numerem jeden na liście najlepszych aplikacji dla iOS-a. Jak dzisiaj sobie radzi przeglądarka Google'a na jabłkowym rynku?
18.07.2012 | aktual.: 18.07.2012 12:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W zeszłym miesiącu do App Store zawitała oczekiwana od dawna przeglądarka Chrome. W niespełna 24 godziny stała się ona numerem jeden na liście najlepszych aplikacji dla iOS-a. Jak dzisiaj sobie radzi przeglądarka Google'a na jabłkowym rynku?
Analityczna firma Chitika postanowiła sprawdzić, jak jest z realnym wykorzystaniem Chrome'a przez użytkowników iPhone'ów, iPodów touch oraz iPadów. Wyszło na to, że Chrome'a używa około 1,5% wszystkich użytkowników iOS-a. To daje około 10,3% wykorzystania wszystkich alternatywnych dla Safari przeglądarek. Dominuje oczywiście Safari - ten produkt wybrało mniej więcej 85,6% wszystkich użytkowników.
Czy to dobry wynik? Moim zdaniem mogłoby być lepiej, choć dane Chitiki należy traktować orientacyjnie. Użytkownicy raczej chwalą sobie Chrome'a dla iOS-a, ale - jak nietrudno w branży zauważyć - przeglądarce przydałoby się wiele usprawnień. Zobaczymy, jak dziecko Google'a będzie radzić sobie w przyszłych miesiącach.
Swoją drogą, szkoda, że Chitika nie pochwaliła się, jaki jest popyt na takie produkty jak Dolphin Browser czy Opera Mini. Ciekaw jestem, ile osób używających iOS-a wybiera Operę Mini, a ile Chrome'a, mimo że są to dwa różnie działające produkty.
Źródło: iDB