Zaczepki na Facebooku powróciły. Jak je znaleźć?

Funkcja zaczepek na Facebooku to coś, co prawdopodobnie każdy z nas kiedyś używał... i równie prawdopodobnie każdy o niej zapomniał. Teraz jednak ta opcja powraca na platformę w ulepszonej odsłonie. Tłumaczymy, jak z niej skorzystać

Zaczepki na Facebooku - jak je znaleźć?
Zaczepki na Facebooku - jak je znaleźć?
Źródło zdjęć: © GETTY | NurPhoto

21.03.2024 15:08

Czy pamiętacie jeszcze zaczepki na Facebooku? Prawie na pewno przynajmniej raz wysłaliście je do znajomych, by przykuć ich uwagę lub lekko irytować. Ta opcja cieszyła się popularnością kilka lat wstecz, jednak z czasem użytkownicy zaczęli o niej zapominać. Teraz jednak może się to zmienić. Największa sieć społecznościowa wprowadza w niej zmiany.

Z okazji obchodów 20-lecia istnienia, Facebook decyduje się na reaktywację zaczepek, prezentując je jako prosty sposób na przekazanie znajomym sygnału "cześć". Tym samym, dostęp do tej funkcji został znacząco ułatwiony (dotychczas znajdowanie jej na platformie graniczyło z cudem - możliwe było to głównie przez specjalną stronę).

Jak zaczepić kogoś na Facebooku?

Wystarczy w okienku wyszukiwania wprowadzić słowo "zaczepki", a system automatycznie zaproponuje skorzystanie z tej funkcji. Należy więc wybrać z listy znajomego i nacisnąć "Zaczep". W tym samym miejscu można również sprawdzić, czy ktoś próbował nas zaczepić i odpowiedzieć na tę próbę.

  • Facebook Messenger - jak znaleźć zaczepki?
  • Facebook Messenger - jak znaleźć zaczepki?
  • Facebook Messenger - jak znaleźć zaczepki?
[1/3] Facebook Messenger - jak znaleźć zaczepki?Źródło zdjęć: © Benchmark

Odświeżenie opcji zaczepek przyczyniło się do znacznego wzrostu zainteresowania nią. Na Threads, platformie należącej do Facebooka, pojawiła się informacja, że te drobne modyfikacje skutkowały trzynastokrotnym wzrostem liczby zaczepek w ciągu ostatniego miesiąca.

Nie jest jednak jasne, czy zainteresowanie to jest tylko przejściowe (przyznaj, i ty sprawdziłeś, jak to działa), czy stanie się trwałym trendem. Najwięcej uwagi funkcji poświęcają użytkownicy w przedziale wiekowym 18-29 lat. To grupa, która mogła w ogóle nie być zaznajomiona z tą opcją i chce teraz wypróbować ją jako coś nowego.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)