Zapomniane interfejsy #1

Zapomniane interfejsy #1

Steve Ballmer na prezentacji Windows Mobile 6.5
Steve Ballmer na prezentacji Windows Mobile 6.5
Źródło zdjęć: © http://bit.ly/1hiswHw
Arek Morawski
02.01.2014 13:42, aktualizacja: 02.01.2014 14:42

Świat technologii mobilnych w dzisiejszych czasach zmienia się bardzo szybko, o pewnych rzeczach powszechnie używanych jeszcze 3-4 lata temu dziś już nikt nie pamięta. Młodszych i nowszych użytkowników smartfonów zapraszam do zdobywania nowej wiedzy, tych starszych do podróży do korzeni - przypomnijmy sobie, jak korzystało się z nich kiedyś.

Z góry uprzedzam wszelkich gramatycznych nazistów, że tytuł został spolszczony z premedytacją i rozumiem pod nim wszystko co mieści się w kategoriach graficznego interfejsu użytkownika - najprościej byłoby powiedzieć, że będzie to cykl o zapomnianych launcherach, ale to słowo nie do końca oddaje niektóre rozwiązania o których napisze.

Titanium Mobile Shell - Windows Mobile 6.5

Windows Mobile 6.5 miał być czymś w rodzaju pomostu, pomiędzy Windows Mobile 6.1 z interfejsem znanym ze wszelkiego rodzaju Pocket PC, a zapowiedzianym Windows Phone 7, który jak wiemy zaowocował kafelkami. Rzeczywiście, możemy uznać, że interfejs w wersji 6.5, nazywany Titanium Mobile Shell, był czymś w rodzaju kafelkowej poczwarki - idea bowiem jest taka sama - wyświetlanie podstawowych informacji na ekranie głównym telefonu. Za pomocą poziomego suwaka przesuwaliśmy zaznaczenie pomiędzy poszczególnymi działami, co powodowało ujawnienie szczegółowych informacji - np. treści smsa. Ciekawie rozwiązano układ aplikacji w menu - były one ułożone w strukturze plastra miodu, co ułatwiało korzystanie z telefonów za pomocą palca (a nie jak wcześniej dedykowany rysik). Miałem przyjemność korzystania z telefonów z tym system i przyjemność w żadnym wypadku nie jest tu przekłamaniem - system działał szybko i sprawnie, w dodatku podstawowe korzystanie z telefonu nie wymagało już grzebania w menu. Kiedyś w Google Play natrafiłem na launcher stworzony na wzór Titanium, niestety nie pamiętam jego nazwy - a szkoda, bo skorzystanie z niego byłoby miłą podróżą do wspomnień.

Windows Mobile 6.5
Windows Mobile 6.5© http://bit.ly/19L99ix

SPB Mobile Shell

Być może większość z Was kojarzy rosyjską firmę SPB Software z produktów na Androida, jednak jej przygoda z mobilnymi technologiami rozpoczęła się od Windows Mobile 6.x na którym mogliśmy zainstalować SPB Mobile Shell. Taka przyjemność kosztowała...15 dolarów, co sprawia, że jest to jedna z najdroższych nakładek graficznych kiedykolwiek. W zamian dostawaliśmy interfejs nazywany SPB Carousel - po przytrzymaniu palcem głównego ekranu, ekran cofał się na "karuzelę" czyli animacje pozwalającą nam skorzystać z sąsiednich ekranów. Podobne rozwiązanie oferuje nam teraz Regina 3D Launcher na Androida. Prawdziwą rewolucją było to co aktualnie znamy z Androida - czyli wsparcie skalowalnych widżetów. Jednak moje wrażenia podczas korzystanie z tego rozwiązania nie były aż tak pozytywne jak przy Titanium - animacje wymagały telefonu z szybkim procesorem i mocną baterią. Poniżej film na którym producent reklamuje swój produkt w wersji 3.5, zobaczcie np. sposób prezentacji smsów na kartach...piękny widok!:)

SPB Mobile Shell 3.5: mobile user interface for Windows Mobile

W pierwszej części skupiłem się na rozwiązaniach z platformy Windows Mobile z racji faktu, iż kilka lat temu był to najpopularniejszy system na smartfony, ale obiecuje, że użytkownicy konkurencyjnych rozwiązań nie zostaną pominięci w kolejnych częściach.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)