Zima za pasem, a Play zbiera żniwa
20.10.2011 11:40, aktual.: 20.10.2011 13:40
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Za oknem coraz zimniej, tymczasem najmłodszy i wciąż najmniejszy polski operator pochwalił się wynikami za trzeci, przypadający na gorące letnie miesiące kwartał. Jest dobrze?
W ostatnich trzech miesiącach P4 osiągnęło najwyższy w historii wynik rozpoznawalności marki - 81%, jest też najlepiej ocenianym operatorem komórkowym w kraju. Duży sukces odniosła przygotowana we współpracy z Huawei akcja Testuj Smartfona, w której udział wzięło 150 tys. testerów. Play przoduje w sprzedaży usług oraz słuchawek BlackBerry. Ze wszystkich telefonów w ofercie operatora w ostatnim czasie najchętniej kupowano HTC Desire Z, Samsung Galaxy Ace oraz Samsung Wave 533.
W ciągu 9 miesięcy numer do Play przeniosło aż 770 tysięcy klientów (71% rynku) - pod tym względem Play również prowadzi wśród operatorów. 7 na 10 osób podpisujących nowe umowy to klienci konkurencji, głównie Orange. Co 8. osoba, kupując zestaw na kartę, wybiera ofertę Red Bull Mobile, a plany abonamentowe tego operatora wirtualnego są wybierane częściej, niż przypuszczano. Łączna liczba klientów P4 przekroczyła już 6,5 mln, z czego 44% to klienci abonamentowi.
Play to najszybciej rozwijający się operator w Europie. Równie dynamicznie wzrasta zasięg Internetu 4G. Obecnie liczba aktywnych nadajników jest... iście diabelska - 666. W ciągu najbliższych kilku lat operator ma osiągnąć przychody (nie mylić z zyskiem netto) w wysokości 4 mld złotych.
Wyniki sieci Play robią wrażenie. Gdy operator wchodził na rynek, jego celem było obalenie dyktatu tzw. wielkiej trójcy - i to się udaje. P4 wciąż ma najmniej klientów, ale coraz bardziej zbliża się do poziomu Plusa, T-Mobile czy Orange. Oby tak dalej, a wszystkim wyjdzie to na dobre. Gdyby nie Play Fresh, to nie wiadomo, kiedy doczekalibyśmy się choćby magicznych i pamiętnych 29 groszy za minutę.
Źródło: Play