Zmiany w algorytmie Instagrama. Kto na nich zyska?

Instagram ogłosił dobre nowiny dla twórców. Będą z nich z pewnością zadowolone także osoby śledzące treści w tej aplikacji. Platforma zapowiedziała kluczowe zmiany w swoim algorytmie.

Jak zmiany w algorytmie Instagrama wpłyną na twórców?
Jak zmiany w algorytmie Instagrama wpłyną na twórców?
Źródło zdjęć: © Pixabay

03.05.2024 | aktual.: 03.05.2024 11:58

Jeszcze niedawno na Instagramie można było przede wszystkim oglądać zdjęcia i filmy zamieszczone na obserwowanych profilach. Co więcej, prezentowane one były w porządku chronologicznym. Jednak algorytm został przeprojektowany tak, aby nie kierować się już źródłem treści. Najważniejszym celem stało się utrzymanie zainteresowania użytkownika.

W wyniku tych zmian twórcy oryginalnych treści zaczęli być marginalizowani, a na pierwszy plan wysunęły się konta, które agregowały treści stworzone przez innych. Trudno nie odnieść wrażenia, że Instagram przekształcił się w rodzaj wysypiska. Na szczęście zauważyła to także sama firma.

Jakie zmiany w działaniu swojego algorytmu wprowadzi Instagram?

Instagram ogłosił, że już od kilku miesięcy pracuje nad modyfikacjami algorytmu. Celem tych zmian jest poprawienie widoczności mniejszych twórców oraz zniechęcenie użytkowników do publikowania cudzych materiałów.

Oto główne założenia nowego planu:

  • w przypadku, gdy algorytm zidentyfikuje dwa takie same materiały (lub więcej identycznych materiałów), będzie wówczas promował wyłącznie oryginalne treści; o zaistniałej sytuacji zostanie powiadomiony także autor oryginału;
  • pod treściami, które wykorzystują fragmenty już opublikowanych materiałów, pojawią się etykiety odsyłające do oryginałów;
  • profile, które w ciągu ostatnich 30 dni zamieściły przynajmniej 10 treści z innych kont, nie będą już rekomendowane osobom, które ich nie obserwują.

Instagram podkreśla, że nowe regulacje będą miały wpływ tylko na konta publikujące cudze materiały bez dokonywania "istotnych modyfikacji". Nadal możliwe będzie komentowanie, analizowanie czy parodiowanie cudzych postów.

Te znaczące zmiany w algorytmie Instagrama mają zostać wprowadzone "w nadchodzących miesiącach".

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)