System płatności OnePlusa złamany! Pieniądze znikają z kont klientów

Użytkownicy, którzy kupili niedawno produkty z oficjalnego sklepu OnePlusa za pośrednictwem kart kredytowych, powinni dokładnie sprawdzić swoje rachunki, a osoby planujące zakup modelu 5T dobrze zastanowić nad wyborem formy płatności. Okazało się, że system płatności stosowany przez chińską firmą został złamany.

Zmodyfikowane zdjęcie z wykrozystaniem Karta kredytowa

Zmodyfikowane zdjęcie z wykrozystaniem Karta kredytowa (pngpix)

System płatności OnePlusa złamany

Z roku na roku coraz więcej firm decyduje się na sprzedaż swoich produktów bezpośrednio przez oficjalne strony internetowe, dzięki czemu nie muszą ponosić dużych kosztów związanych z utrzymywaniem kilku kanałów dystrybucji. Do tego grona należy wielu mniejszych graczy, a na rynku mobilnym dobrym przykładem jest OnePlus.

Nowe modele chińskiego producenta sprzedawane są przez jego stronę za pośrednictwem dedykowanego sklepu z autorskim systemem płatności. Bazuje on na platformie Magento eCommerce, która obsługuje płatności wykonywane przez system PayPal, ale również transakcje dokonywane kartami płatniczymi, które dla wielu osób są bardziej wygodnym rozwiązaniem.

Ankieta na forum OnePlusa związana z "nieuczciwymi transakcjami" na kontach użytkowników, którzy kupili niedawno smartfony OnePlusa

Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie okazało się, że druga z opcji ma luki… w zabezpieczeniach. Na forum OnePlusa pojawił się wątek, w którym posiadacze smartfonów chińskiej firmy skarżą się, że po kupnie urządzenia za pomocą karty kredytowej z kont zaczęły znikać pieniądze.

W chwili obecnej na problem ten skarży się prawie 100 osób, które kupiły swoje telefony w ciągu czterech ostatnich miesięcy. Zdecydowaną większość stanowią jednak ci klienci, który dokonywali transakcji w systemie OnePlusa w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Zgłoszone zostały różne przypadki, które dotyczą transakcji dokonywanych na przeróżne kwoty tak w euro, jak i dolarach.

Jeden z przedstawicieli firmy zapewnił, że firma rozpoczęła już śledztwo w tej sprawie. Wkrótce mają zostać ujawnione szczegóły.

Spore niedopatrzenie ze strony OnePlusa

Część użytkowników miała to szczęście, że ich placówki bankowe zareagowały w porę i zablokowały podejrzane transakcje. Konta wielu zostały jednak obciążone w wyniku zakupów dokonywanych głównie w brytyjskich sklepach. Sprawą szybko zainteresowała się zajmująca się bezpieczeństwem firma Fidus

Jej przedstawiciele na firmowym blogu przedstawili sposób, w jaki mogło dojść do złamania zabezpieczeń i wycieku danych osób korzystających z kart kredytowych na stronie OnePlusa. Zwrócili też uwagę, że nie jest pierwszy przypadek problemów platformy Magento eCommerce związanych z tą formą płatności.

Osoby, które na stronie firmy dokonywały płatności kartami, mogą mieć powody do niezadowolenia z producenta. OnePlus powinien zaoferować bezpieczny system płatności, gdy chce sprzedawać produkty przez swoją stronę i nic go tu nie usprawiedliwia.

O dokładnej kontroli sposobu implementacji platformy, której twórcy borykali się już z lukami w zabezpieczeniach, i ciągłego monitorowania jej działania nie trzeba przy tym wspominać.

Jak zabezpieczyć się przed próbami kradzieży?

Klienci korzystając z wygodnych rozwiązań zapominają często o kwestiach związanych z bezpieczeństwem. Co innego bowiem udostępniać dane na stronie dużego sklepu jak Amazon, a co innego w przypadku stron mniejszych firm, na których transakcje dokonywane są o wiele rzadziej. I nie chodzi tylko o OnePlusa.

Zobacz również: Huawei Ascend Mate7 w naszych rękach

W przypadku pojedynczych transakcji o wiele lepiej korzystać z zewnętrznych, lepiej zabezpieczonych systemów. Dobrym przykładem jest PayPal, za pomocą którego także można dokonywać płatności w sklepie OnePlusa.

Jednym z użytecznych rozwiązań może być też Revoult, co zauważył Miron.

Podczas robienia zakupów online przydatna jest opisywana przeze mnie jakiś czas temu aplikacja Revolut, która pozwala wygenerować wirtualną kartę prepaid. Wystarczy zasilić ją odliczoną kwotą tuż przed dokonaniem płatności, aby zachować kontrolę nad pieniędzmi i chronić środki trzymane na głównym koncie bankowym.

Wszyscy użytkownicy, którzy za pomocą kart kredytowych płacili ostatnio na stronie OnePlusa, powinni przede wszystkim sprawdzić dokładnie historie transakcji na swoim koncie i zgłosić ewentualne zastrzeżenia w swoich bankach.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Galaxy S8 miał mieć podwójny aparat? Wyciekają zdjęcia prototypów Moto Z2, Moto E4 i Moto C na zdjęciach. Lenovo unifikuje wygląd smartfonów Wideo w jakości 4K w smartfonach! Rewelacyjne sensory OmniVision Huawei Ark OS ma być alternatywą giganta dla Androida [#wSkrócie] Motorola Mobility przejęta przez Google'a, zmiana CEO Podsumowanie tygodnia [16-22.03.2009] Miał być Windows Phone 7.6 Tango, będzie 7.5 Refresh Sieć komórkowa dla fanów Allegro Spada zainteresowanie projektem Ubuntu Edge. Canonical ratuje się... koszulkami W końcu zaplanujesz podróż pociągiem z Mapami Google! Lenovo Moto E3 Power oficjalnie. Budżetowiec z dużą baterią Phone 12 ma mieć aparat ze stabilizowaną matrycą. Co to da?

Popularne w tym tygodniu:

Huawei P50 zapowiedziany. Producent potwierdza wygląd Xiaomi chce ładować telefony do pełna w 8 minut. Oto Hypercharge LG właśnie zamyka linie produkcyjne. Ale to jeszcze nie koniec działu mobilnego Ma być niedrogo, ale solidnie. OnePlus Nord CE: wyciekają pierwsze konkrety iPhone 13 z ekranem 120 Hz niemal pewny. Jest jednak haczyk Samsung Galaxy S22 z ray tracingiem? Nowy Exynos z grafiką AMD potwierdzony POCO M3 Pro 5G już w sprzedaży w Polsce. Nowość Xiaomi znajdziesz tylko w jednej sieci Fani proszą Xiaomi o poprawę jakości oprogramowania. Firma odpowiedziała na petycję Mniejsze, ale za to większe. Takie mają być baterie w iPhonie 13 Plus ukarany. Zwróci klientom pieniądze za SMS-y premium Oto HarmonyOS 2. Huawei pokazał swój system w akcji Internet mobilny coraz częściej nam wystarcza