Wymyśl przełomową funkcję smartfonu i zostań VIP‑em, czyli #PMChallenge OnePlusa

Jeden ze szczęśliwców będzie miał realny wpływ na działanie jednego z kolejnych smartfonów OnePlusa. Firma rusza z konkursem #PMChallenge.

OnePlus 6T
OnePlus 6T
Miron Nurski

05.02.2019 | aktual.: 05.02.2019 17:51

OnePlus niejednokrotnie udowodnił, że jest otwarty na sugestie użytkowników. Dość wspomnieć o sytuacji, gdy kalibracja barw ekranu Optic AMOLED spotkała się z chłodnym przyjęciem, po czym firma niemal od razu dodała w ustawieniach inne profile kolorów.

Teraz OnePlus chce zaangażować swoją społeczność w opracowanie unikatowej funkcji, która trafi do systemu OxygenOS.

#PMChallenge: wymyśl funkcję telefonu OnePlusa

"PM" w nazwie konkursu pochodzi od Product Manager. Zasady są bowiem uproszczoną wersją procedury, którą przechodzą menedżerowie produktu podczas implementacji nowych funkcji.

Aby wziąć udział w zabawie należy:

  • scharakteryzować użytkowników proponowanej funkcji;
  • opisać funkcję oraz jej wartość dla użytkownika;
  • wyjaśnić, w czym funkcja jest lepsza od podobnych rozwiązań z innych smartfonów (o ile takie istnieją);
  • wyjaśnić sposób wdrożenia oraz przygotować szkice obrazujące sposób działania funkcji.

Całość należy wysłać OnePlusowi do 22 lutego, czyli czasu jest niewiele.

Przykładowy szkic obrazujący działanie funkcji
Przykładowy szkic obrazujący działanie funkcji© Gary C. / forums.oneplus.com

Zespół programistów firmy ma wybrać i ogłosić zwycięzcę do połowy marca oraz od razu wziąć się za implementację rozwiązania.

Nagrody? Cześć, chwała i telefon

Gdy funkcja będzie gotowa, zwycięzca konkursu zostanie zaproszony na zorganizowaną przez OnePlusa premierę w charakterze VIP-a. Otrzyma także urządzenie, które pomógł stworzyć.

OnePlus nie precyzuje, kiedy to nastąpi. Niewykluczone bowiem, że w przypadku bardziej zaawansowanej funkcji firma nie wyrobi się z implementacją do premiery OnePlusa 7.

Inicjatywa ciekawa, choć nie obyło się bez krytyki

Powszechną praktyką jest patentowanie rozwiązań, z których producenci mogą później korzystać po uiszczeniu opłaty licencyjnej. Nie brakuje głosów, że OnePlus stara się zgarnąć ciekawe pomysły za darmo, wykorzystując użytkowników.

Może i tak, ale umówmy się: w konkursie wezmą udział osoby, które raczej nie zawracałyby sobie głowy patentowaniem funkcji i szukaniem zainteresowanych, bo to kosztowne i czasochłonne. Jeśli komuś chodzi po głowie ciekawy pomysł, który w innych okolicznościach tylko by się zmarnował, nie widzę powodu, dla którego nie miałby spróbować swoich sił w #PMChallenge.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)