Samsung S10/S10+ z problemami. Banki rezygnują z logowania odciskiem palca

Samsung S10/S10+ z problemami. Banki rezygnują z logowania odciskiem palca

Banki wycofują wsparcie dla logowania odciskiem palca w Samsungach Galaxy S10 i S10+
Banki wycofują wsparcie dla logowania odciskiem palca w Samsungach Galaxy S10 i S10+
Źródło zdjęć: © Shutterstock
Michał Skorupka
24.10.2019 10:05, aktualizacja: 24.10.2019 14:42

Banki wycofują wsparcie dla logowania odciskiem palca w Samsungach Galaxy S10 i S10+ w aplikacjach mobilnych. Powodem jest luka bezpieczeństwa w telefonie związana z czytnikiem linii papilarnych. Na ruch zdecydowały się banki z Chin i Wielkiej Brytanii.

O wadzie czytnika linii papilarnych w Samsungu Galaxy S10 jako pierwsza poinformowała pewna Brytyjka. Po nałożeniu na ekran niecertyfikowanej przez Samsunga folii zabezpieczającej, telefon mógł odblokować jej mąż, mimo iż jego odcisk palca nie był zapisany w ustawieniach.

O luce bezpieczeństwa napisał "The Sun", a następnie temat stał się popularny dzięki portalowi Reddit. Samsung ustosunkował się do sprawy. W specjalnym oświadczeniu poinformowano, że trwają prace nad aktualizacją, która rozwiąże problem. Nie czekając na poprawki banki na świecie zaczęły wyłączać możliwość zalogowania się przez odcisk palca dla Samsungów Galaxy S10 i S10+.

Jako pierwsze decyzję podjęły NatWest w Wielkiej Brytanii oraz Bank of China. Modele Galaxy S10, S10+, Note 10 i Note 10+ zostały pozbawione wsparcia w aplikacji. AndroidPolice.com twierdzi, że lada moment ograniczenia do swoich aplikacji wprowadzą także banki w Stanach Zjednoczonych.

  • Nadal mogę się logować do telefonu odciskiem - pisał David Oh, dziennikarz AndroidPolice.com. Podkreślił także, że popularny PayPal nadal pozwala weryfikować transakcje za pomocą linii papilarnych w Galaxy S10. Niewykluczone, że platforma do płatności online ograniczy autoryzację odciskiem palca w swojej aplikacji.

Samsung interweniuje

Koreański producent obiecuje, że w 24 godzin pierwsi użytkownicy dostaną aktualizację, która naprawi problem czytników linii papilarnych w S10, S10+, Note10 i Note10+. Samsung zaznaczył, że po zmianie oprogramowania w telefonie będzie konieczne powtórne zeskanowanie wzorcowego odcisku palca.

W nowych telefonach stosowane są dwa rodzaje czytników linii papilarnych wbudowanych w ekran. Pierwszy jest oparty o czytnik optyczny, a drugi o czytnik ultradźwiękowy, w teorii bezpieczniejszy. Wyżej wymienione smartfony mają czytniki ultradźwiękowe.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)