Apple reaguje na koronawirusa. Możesz kupić tylko dwa takie same iPhone'y

Apple reaguje na koronawirusa. Możesz kupić tylko dwa takie same iPhone'y

Apple reaguje na koronawirusa. Możesz kupić tylko dwa takie same iPhone'y
Miron Nurski
20.03.2020 14:53, aktualizacja: 20.03.2020 15:57

Pandemia COVID-19 odbija się negatywnie na wielu gałęziach przemysłu. Koronawirus dał się we znaki także Apple'owi.

Gdy koronawirus szalał w Chinach, Apple zdecydował się na tymczasowe zamknięcie tamtejszych sklepów. W połowie marca ich działalność została wznowiona, ale zbiegło się to w czasie zamknięciem salonów poza Państwem Środka.

Prawdopodobnie właśnie to zmusiło Apple'a do podjęcia kolejnych działań.

Apple wprowadza ograniczenia w sprzedaży iPhone'ów online

W wielu krajach na świecie - w tym w Polsce - sklep internetowy Apple'a pozwala obecnie na dodanie do koszyka jedynie dwóch egzemplarzy konkretnego modelu iPhone'a.

Co istotne, różne warianty kolorystyczne i pamięciowe są traktowane jako ten sam telefon, ale ograniczenie nie dotyczy różnych modeli.

Obraz

Innymi słowy - jeden klient nie może zamówić zielonego iPhone'a 11 Pro (64 GB), srebrnego iPhone'a 11 Pro (256 GB) i szarego iPhone'a 11 Pro (512 GB). Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by za jednym zamachem kupić dwa iPhone'y 11, dwa iPhone'y 11 Pro i dwa iPhone'y 11 Pro Max.

W jaki sposób koronawirus wpłynął na to ograniczenie?

Nie jest to do końca jasne, ale najpewniej nie ma to związku z ograniczoną mocą przerobową fabryk. Szef Foxconnu zapewnił, że po tymczasowym zawieszeniu działaności produkcja wróciła już do normy.

Cytowana przez agencję Reuters Nicole Peng z firmy analitycznej Canalys twierdzi, że ograniczenie ma związek z zamknięciem Apple Store'ów. W efekcie tego działania na wybranych rynkach iPhone'y stały się trudniej dostępne, więc Apple może się obawiać, że handlarze będą hurtowo wykupywać smartfony online, a następnie odsprzedawać je po zawyżonych cenach.

Z podobnym procederem Apple walczył w 2007 roku, gdy handlarze próbowali wykorzystać fakt, że pierwsza generacja iPhone'a była początkowo dostępna jedynie w garstce krajów na świecie. Wówczas firma także zdecydowała się ograniczyć liczbę sprzedawanych egzemplarzy na klienta. Na podobne działanie Apple nie zdecydował się jednak nigdy później. Aż do teraz.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (21)