Android Wear z nowymi funkcjami. Nie da się nie zauważyć, że Apple wyznaczył kierunek rozwoju tego systemu

Android Wear z nowymi funkcjami. Nie da się nie zauważyć, że Apple wyznaczył kierunek rozwoju tego systemu21.08.2015 13:20
Źródło zdjęć: © Android Wear

To znowu się stało. Apple przyłączył się do dyskusji o zegarkach jako ostatni, a i tak udało mu się zmusić oponentów do zmiany poglądów.

Niemal wszyscy liczący się gracze pokazali własne smartwatche na długo przez Apple Watchem, lecz twórcy tego ostatniego podeszli do tematu nieco inaczej (nie czuję, że rymuję). Przede wszystkim ekipa Tima Cooka uczyniła ze swojego zegarka narzędzie komunikacyjne. Aby jednak umożliwić porozumiewanie się z drugą osobą przez tak małe urządzenie, Apple - w przeciwieństwie do konkurentów - nie upakował na mikroskopijnym ekraniku smartfonowej klawiatury, lecz zamiast tego postawił na możliwość wysyłania prostych rysunków, emotikonów czy nawet pulsu. Był to dla Apple'a tak istotny aspekt, że lista kontaktów dostała nawet własny przycisk na obudowie, co gwarantuje wygodny dostęp z każdego miejsca interfejsu.

Konkurencja natomiast ograniczała się najwyżej do przeniesienia żywcem możliwości smartfona na nadgarstek, więc jej zegarki pozwalały na wysyłanie SMS-ów czy wykonywanie połączeń głosowych. Google szybko dostrzegł jednak potencjał w nowych formach komunikacji i już kilka miesięcy temu uzbroił Androida Wear w wygodny dostęp do listy kontaktów i wysyłania emotikonów.

Teraz firma idzie o krok dalej. W zapowiedzianej właśnie aktualizacji Androida Wear dodano interaktywne tarcze zegara. Jedna z zapowiedzianych to Together, która pozwala na sparowanie ze sobą dwóch zegarków umożliwiając tym samym błyskawiczne dzielenie się z bliską osobą szkicami, zdjęciami, emotikonami czy informacjami o aktualnie wykonywanych czynnościach. Wszystko ląduje bezpośrednio na tarczy zegara partnera.

Nie jest to oczywiście kopia rozwiązania Apple'a 1:1, ale założenia są podobne. Smartwatch nie jest już tylko terminalem do uruchamiania aplikacji i wyświetlania powiadomień, ale i nowym rodzajem komunikatora. Trzeba więc oddać firmie z Cupertino to, że wyznaczyła kierunek rozwoju tego segmentu urządzeń.

Wracając do aktualizacji systemu. Interaktywnych tarcz zegara pojawi się znacznie więcej. Swoje zapowiedziały już ustwo...

czy Under Armour. Ta ze względu na swój fitnessowy charakter zapowiada się szczególnie interesująco.

Kilkanaście dni temu pisałem o tym, że Microsoft Translator pojawił się na Androidzie Wear i Apple Watchu zawstydzając tym samym Google'a. Na szczęście na jego odpowiedź nie trzeba było długo czekać.

Podczas rozmowy z obcokrajowcem wystarczy wypowiedzieć frazę do przetłumaczenia i obrócić nadgarstek w jego stronę, a gotowe tłumaczenie zostanie wyświetlone do góry nogami. Po uzyskaniu odpowiedzi należy wykonać odwrotny gest. Świetna sprawa.

Mnie najbardziej cieszy jednak to, że wraz z aktualizacją LG G Watch R otrzyma możliwość łączenia się z siecią Wi-Fi. Niewtajemniczonym zdradzę jedynie, że funkcja ta pojawiła się kilka miesięcy temu w większości zegarków z Androidem Wear, w tym w bliźniaczym modelu LG Watch Urbane. Na szczęście wkrótce starsze urządzenie też przestanie być uzależnione od stałego połączenia ze smartfonem przez Bluetooth.

Proces aktualizacyjny już wystartował, a nowa wersja oprogramowania ma trafić do wszystkich użytkowników w ciągu kilku tygodni.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.