Wirtualny sklep z ludzką twarzą. Apple sprawił, że do App Store'a zaglądam codziennie

Wirtualny sklep z ludzką twarzą. Apple sprawił, że do App Store'a zaglądam codziennie11.04.2018 11:57

Przez ostatnie pół roku prawdopodobnie odwiedziłem sklep z aplikacjami na telefon więcej razy niż przez 9 ostatnich lat. Sposób na zwabienie mnie do App Store'a okazał się banalny.

Znalezienie ciekawej aplikacji długo graniczyło z cudem

Od 2008 roku sklepy z aplikacjami (App Store i Google Play) odwiedzałem w zasadzie tylko w sytuacji, gdy wiedziałem, czego szukam. Gdy usłyszałem od kogoś o jakiejś fajnej apce lub poszukiwałem konkretnego narzędzia, które akurat było mi potrzebne.

W Google Play ciężko znaleźć coś ciekawego
W Google Play ciężko znaleźć coś ciekawego

Nigdy jednak nie potrafiłem wejść do Google Pay czy App Store'a ot tak, by sprawdzić, co tam ciekawego się pojawiło. Przez ścianę nic niemówiących mi nazw i ikon nigdy nie miałem ochoty się przedzierać, a generowane automatycznie rankingi okupowane są zazwyczaj albo przez oczywistości (Facebook. Instagram itp.), albo przez śmieciowe apki, których wysokiej popularności nie rozumiem.

Zakładka Dziś w App Storze to strzał w 10

Wraz z systemem iOS 11 Apple całkowicie odświeżył swój sklep z aplikacjami.

Pierwsze skrzypce gra teraz zakładka Dziś, w której można znaleźć:

  • artykuły o ciekawych aplikacjach, z którymi warto się zapoznać;
  • porady i sztuczki (m.in. fotograficzne) pomagające wycisnąć więcej z popularnych apek;
  • przeglądy apek wykorzystujących możliwości pojedynczych urządzeń (np. kamery TrueDepth z iPhone'a X);
  • informacje o przecenach
  • ciekawostki;
  • wywiady z twórcami programów.

Wszystkie materiały są schludne, przejrzyste i bogato ilustrowane. Co najważniejsze - za ich przygotowanie odpowiadają nie algorytmy, lecz żywi ludzie, co jest miłą odskocznią.

Apple'owi udało się sprawić, że do App Store'a zaglądam codziennie

Dzięki sekcji dziś odkryłem sporo perełek, których w innych okolicznościach pewnie nigdy bym nie poznał.

Zamiast posegregowanych przez algorytm listy apek z suchymi opisami, dostaję konkrety z grafikami i filmami, które pokazują, co mogę z daną apką zrobić.

Nie sądzę, by utrzymanie zespołu redakcyjnego odpowiedzialnego za przygotowywanie materiałów było jakieś mega kosztowne, a dzięki tej - pozornie drobnej - zmianie, z App Store'a chce się korzystać.

Mam nadzieję, że Google podłapie ten pomysł

Po kilku miesiącach obecność sekcji Dziś wydaje mi się tak oczywista, że aż ciężko mi uwierzyć, że App Store mógł dotychczas funkcjonować bez niej. Gdy natomiast zaglądam do Google Play, czuję, że brakuje czegoś ważnego.

Niemniej jest to pomysł tak dobry, że aż żal byłoby go nie skopiować. Zdziwiłbym się, gdyby Google nie wprowadził wkrótce czegoś podobnego.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.