Apple umie dobrze wypromować funkcje smartfona. Oj, umie

Apple umie dobrze wypromować funkcje smartfona. Oj, umie17.02.2017 17:29
Źródło zdjęć: © billboard.com

Cyfrowe rozmywanie tła za fotografowanym obiektem to żadna nowość w świecie smartfonów. Z tego typu funkcji już lata temu mogli korzystać użytkownicy telefonów Nokii, HTC czy Samsunga, lecz żaden producent nie potrafił takiego rozwiązania wypromować. Wtem pojawił się Apple.

Rozmywanie tła to sztandarowa funkcja iPhone'a 7 Plus, który wyposażony jest w podwójny aparat.

Co ciekawe, funkcja ta nie była dostępna od razu - pojawiła się dopiero wraz z aktualizacją oprogramowania - ale Apple wyśmienicie radzi sobie z jej promocją. Gigant m.in. bombarduje konsumentów spotami telewizyjnymi, które skupiają się na trybie portretowym.

Właśnie - tryb portretowy. Apple jako jeden z nielicznych producentów wpadł na to, by wymyślić prostą, łatwą do zapamiętania nazwę nowej funkcji: Portrait Mode. Ilu z was potrafi z pamięci przywołać nazwy analogicznych funkcji w Lumii 920, HTC One (M8) czy Galaxy S5? Było to kolejno: Lumia Refocus, Ufocus i Wybiórcze pole ostrości. Niezbyt wdzięczne marketingowo nazwy, nieprawdaż?

Apple idzie o krok dalej: iPhone'em 7 Plus zrobiono okładkowe zdjęcie nowego wydania magazynu Billboard

Używając funkcji Portrait Mode sfotografowano na tle Beverly Hills modelkę Camilę Cabello. Oczywiście w taki sposób, by zaakcentować ładnie rozmyte tło.

Billboard napisał na ten temat cały artykuł będący tak naprawdę pieśnią pochwalną dla iPhone'a 7 Plus. Popularny amerykański magazyn przytoczył nawet wypowiedź zachwyconego fotograficznymi możliwościami telefonu fotografa, która zaczyna się oczywiście od organicznego słowa "amazing".

Do konsumentów trafia jasny komunikat

Kilka spotów, jedna okładka, jeden artykuł i nawet osoby, które w życiu nowego iPhone'a nie miały w ręku, widzą, że ma taką funkcję, wiedzą, jak jej użyć i dowiadują się, że cenią ją nawet profesjonaliści.

Innymi słowy Apple dołączył do wyścigu jako ostatni, a i tak go wygrał.

Inna sprawa, że Apple naprawdę zrobił tę funkcję dobrze

Testowałem te tryby w różnych telefonach i z ich skutecznością bywało różnie. W przypadku iPhone'a 7 Plus rezultaty są naprawdę zadowalające, na co spory wpływ ma mądrze wykorzystany podwójny aparat.

W 2015 roku Apple przejął firmę LinX, która specjalizowała się w tworzeniu złożonych z kilku matryc modułów aparatów, które wykrywają głębię. Mimo tego, że odległość dzieląca obie kamerki jest niewielka, algorytmy firmy sprawnie radzą sobie z wykrywaniem, jak daleko od obiektywu znajdują się różne obiekty.

Podwójny aparat LinX "widzi" jak daleko od obiektywu znajdują się różne obiekty
Podwójny aparat LinX "widzi" jak daleko od obiektywu znajdują się różne obiekty

Dzięki temu oprogramowanie potrafi odseparować fotografowaną osobę od reszty scenerii i rozmyć tło. Funkcja nie nowa, ale dobrze zaimplementowana i - co chyba jeszcze ważniejsze - skutecznie wypromowana.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.