Apple reaguje na koronawirusa. Możesz kupić tylko dwa takie same iPhone'y

Apple reaguje na koronawirusa. Możesz kupić tylko dwa takie same iPhone'y20.03.2020 14:53

Pandemia COVID-19 odbija się negatywnie na wielu gałęziach przemysłu. Koronawirus dał się we znaki także Apple'owi.

Gdy koronawirus szalał w Chinach, Apple zdecydował się na tymczasowe zamknięcie tamtejszych sklepów. W połowie marca ich działalność została wznowiona, ale zbiegło się to w czasie zamknięciem salonów poza Państwem Środka.

Prawdopodobnie właśnie to zmusiło Apple'a do podjęcia kolejnych działań.

Apple wprowadza ograniczenia w sprzedaży iPhone'ów online

W wielu krajach na świecie - w tym w Polsce - sklep internetowy Apple'a pozwala obecnie na dodanie do koszyka jedynie dwóch egzemplarzy konkretnego modelu iPhone'a.

Co istotne, różne warianty kolorystyczne i pamięciowe są traktowane jako ten sam telefon, ale ograniczenie nie dotyczy różnych modeli.

Innymi słowy - jeden klient nie może zamówić zielonego iPhone'a 11 Pro (64 GB), srebrnego iPhone'a 11 Pro (256 GB) i szarego iPhone'a 11 Pro (512 GB). Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by za jednym zamachem kupić dwa iPhone'y 11, dwa iPhone'y 11 Pro i dwa iPhone'y 11 Pro Max.

W jaki sposób koronawirus wpłynął na to ograniczenie?

Nie jest to do końca jasne, ale najpewniej nie ma to związku z ograniczoną mocą przerobową fabryk. Szef Foxconnu zapewnił, że po tymczasowym zawieszeniu działaności produkcja wróciła już do normy.

Cytowana przez agencję Reuters Nicole Peng z firmy analitycznej Canalys twierdzi, że ograniczenie ma związek z zamknięciem Apple Store'ów. W efekcie tego działania na wybranych rynkach iPhone'y stały się trudniej dostępne, więc Apple może się obawiać, że handlarze będą hurtowo wykupywać smartfony online, a następnie odsprzedawać je po zawyżonych cenach.

Z podobnym procederem Apple walczył w 2007 roku, gdy handlarze próbowali wykorzystać fakt, że pierwsza generacja iPhone'a była początkowo dostępna jedynie w garstce krajów na świecie. Wówczas firma także zdecydowała się ograniczyć liczbę sprzedawanych egzemplarzy na klienta. Na podobne działanie Apple nie zdecydował się jednak nigdy później. Aż do teraz.

Źródło artykułu:WP Komórkomania
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.